- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

استفاده از سامانه های توپخانه ای نیرومند روسی "پنی سیلین" در نبردهای اوکراین

© Photo / Russian electornics استفاده از سامانه های توپخانه ای روسی "پنی سیلین" در نبردهای اوکراین
استفاده از سامانه های توپخانه ای روسی پنی سیلین در نبردهای اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
یک منبع آگاه به اسپوتنیک اعلام کرد جدیدترین سامانه های شناسایی توپخانه ای روسی "پنی سیلین" کارایی خود را در نبردهای اوکراین از جمله در نبرد با توپخانه ناتو که در اختیار سربازان اوکراینی قرار داده شده ، ثابت کرده اند.
این منبع گفت:" چند سامانه شناسایی توپخانه ای پنی سیلین در شرایط جنگی در اوکراین آزمایش شده است. این مجتمع‌ها در چارچوب نبرد ضد آتشباری با توپخانه نیروهای اوکراینی، از جمله سامانه‌های توپخانه ای اوکراین که توسط کشورهای ناتو استفاده می‌شود، کارایی بالایی از خود نشان داده‌اند."
پنی سیلین برای شناسایی مواضع شلیک توپ و راکت و همچنین موشک های ضد هوایی و تاکتیکی در نظر گرفته شده است. این مجموعه امواج صوتی و حرارتی ناشی از شلیک و انفجار را می گیرد و مختصات دقیق محل اسلحه دشمن را برای ترسیم دستی و خودکار روی نقشه الکترونیکی در اختیار اپراتور قرار می دهد. در عین حال، زمان به دست آوردن مختصات شلیک یک هدف بیش از پنج ثانیه نیست.
مزیت پنی سیلین این است که برخلاف رادار ضد آتشبار آمریکایی AN / TPQ-36که توسط سربازان اوکراینی استفاده می شود، از امواج رادیویی در کار خود استفاده نمی کند، بنابراین نمی توان آن را توسط تجهیزات رادیویی شناسایی و توسط سیستم های جنگ الکترونیکی سرکوب کرد.
"پنی سیلین" توسط موسسه تحقیقاتی "Vector" که بخشی از شرکت "Ruselectronics" روسیه است، توسعه یافته است. این مجموعه به طور موثر در هر زمان از شبانه روز در دمای -40 تا +50 درجه سانتیگراد کار می کند. این سیستم بر روی شاسی "کاماز" و ماژول اپتوالکترونیک شناسایی آن بر روی دکل بالابر نصب شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала