واکنش تهران به سخنان مکرون درباره اعتراضات اخیر ایران

© Photo / IRNAناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سخنان روز گذشته رئیس جمهور فرانسه درباره اعتراضات اخیر ایران را مداخله‌جویانه دانست و آنرا محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سخنان روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص اعتراضات روزهای گذشته ایران را اتهام زنی سیاسی، مداخله‌جویانه و مشوق قانون شکنان دانست و آنرا محکوم کرد.
وی گفت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می دهند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала