شرکت آمریکایی اسپیس ایکس از پرداخت هزینه خدمات استارلینک در اوکراین خودداری کرد

CC0 / / ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس
ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی ان ان اطلاع داد، اسپیس ایکس به ریاست ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، دیگر نمی تواند هزینه نگهداری از سیستم ارتباطی ماهواره ای استارلینک در اوکراین را بپردازد و از پنتاگون می خواهد که این هزینه ها را پرداخت کند.
به گزارش اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی اشاره می کند، تا به امروز، در مجموع حدود 20000 ماهواره استارلینک به اوکراین منتقل شده است. روز جمعه، ماسک توییت کرد که عملیات مربوط به اسپیس ایکس 80 میلیون دلار هزینه داشته است و تا پایان سال جاری به بیش از 100 میلیون دلار خواهد رسید.
اما این کمک های خیریه ممکن است به پایان برسد زیرا اسپیس ایکس به پنتاگون اطلاع داده است که ممکن است کمک های مالی برای استفاده از این شبکه در اوکراین را متوقف کند، مگر اینکه ارتش ایالات متحده ده ها میلیون دلار در ماه برای این منظور اختصاص دهد.
 ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
ایلان ماسک: اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال است
اسنادی در اختیار سی ان ان نشان می‌دهد که ایلان ماسک در ماه سپتامبر نامه‌ای به پنتاگون ارسال کرده که در آن گفته شده است که اسپیس‌ایکس "دیگر نمی‌تواند مانند گذشته به سرمایه‌گذاری در استارلینک ادامه دهد". این نامه همچنین حاوی درخواستی از وزارت دفاع آمریکا برای به عهده گرفتن تأمین مالی خدمات استارلینک در راستای منافع دولت و ارتش اوکراین بود.
همانطور که در نامه ذکر شده است، تا پایان سال این امر بیش از 120 میلیون دلار برای پنتاگون و در طی 12 ماه آینده 400 میلیون دلار دیگر هزینه خواهد داشت.
استارلینک یک شبکه ماهواره ای نسل جدید است که برای دسترسی به اینترنت پهن باند در سراسر جهان طراحی شده است. اسپیس ایکس ماسک بیش از 2300 ماهواره استارلینک را به مدار زمین پرتاب کرده است. بر اساس نقشه پوشش منتشر شده در وب سایت استارلینک اتصال به این شبکه برای ساکنان روسیه، چین، بلاروس، ایران، افغانستان و کره شمالی در دسترس نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала