گزارش و تحلیل

اقدامات ترکیه و روسیه به اروپا کمک می‌کند تا از وابستگی به آمریکا خلاص شوند

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر اقدامات ترکیه و روسیه به اروپا کمک می‌کند تا از وابستگی به آمریکا خلاص شوند
اقدامات ترکیه و روسیه به اروپا کمک می‌کند تا از وابستگی به آمریکا خلاص شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
اشتراک
کارشناسان ترک درباره ایده ایجاد یک هاب گاز در ترکیه مقاله ای می نویسد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد ایجاد "بزرگ‌ترین هاب گاز" در ترکیه برای عرضه به اروپا را داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جیحون بوزکورت، روزنامه‌نگار و نویسنده ترکیه‌ای به اسپوتنیک گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد ایجاد "بزرگ‌ترین هاب گاز" در ترکیه برای عرضه به اروپا را داده است. امیدواریم که این روند مثبت باشد و این گام که ترکیه و روسیه برمی‌دارند، به یک معنا به اروپا این فرصت را می‌دهد تا از وابستگی سیاسی به آمریکا خلاص شود و مستقل تر عمل کنید."
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2022
پوتین: 25 درصد گاز روسیه به ترکیه به روبل پرداخت می شود
حسن توران، نماینده ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه، عضو گروه دوستی پارلمانی ترکیه و روسیه در این خصوص چنین می گوید: "این اظهارات رئیس جمهور روسیه نتیجه این واقعیت است که ترکیه خودش را نشان داده است. ما کشوری هستیم که بتوان به عقیده اش احترام گذاشت و توانست روابط دیپلماتیک موفقی ایجاد کند. نقش در حل بحران غلات و تضمین امنیت غذایی هم در این میان وجود دارد. اکنون در اروپا از یک بحران جدی انرژی صحبت می کنند. ترکیه با موقعیت مهم ژئوپلیتیکی خود از منظر استراتژیک، البته می تواند نقش خاصی در این زمینه ایفا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала