گزارش و تحلیل

۴ فوتی کرونا در ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید
ابتلای تعداد زیادی از پرستاران در ایران به کرونا: رقم جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
اشتراک
همه گیری کرونا از سال ۲۰۱۹ تا کنون بسیاری را به کام مرگ کشانده اما چند ماهی hست که جهان کمی آسوده تر شده است.
همه گیری کرونا از سال ۲۰۱۹ تا کنون بسیاری را به کام مرگ کشانده اما چند ماهیست که جهان کمی آسوده تر شده و همه گیری این ویروس کاهش یافته این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) روز چهارشنبه اعلام کردند که احتمالا موج دیگری از همه گیری COVID-19 در اروپا آغاز شده، زیرا موارد ابتلا در سراسر منطقه در حال افزایش است.
هانس کلوگه، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت و آندریا آمون، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند: اگرچه ما در جایی که یک سال پیش بودیم نیستیم، اما واضح است که همه‌گیری کووید-19 هنوز تمام نشده و ما متأسفانه شاهد افزایش دوباره مبتلایان در اروپا هستیم که نشان می‌دهد موج دیگری از همه گیری کرونا دوباره آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:
تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۴۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۳۹ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۸۱ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۵ هزار و ۳۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۳ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۲۸ هزار و ۵۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۹۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала