پوتین: هاب گاز در ترکیه می تواند بدون هیچگونه رنگ و محتوای سیاسی کار کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи с президентом ОАЭ Мухаммедом бен Заидом Аль Нахайяном
Президент РФ Владимир Путин во время встречи с президентом ОАЭ Мухаммедом бен Заидом Аль Нахайяном - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه به رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود پیشنهاد کرد یک هاب گاز در ترکیه ایجاد شود.
یه گزارش اسپوتنیک سران دو کشور در حاشیه ششمین اجلاس سران کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا دیدار کردند و پوتین در این دیدار گفت : "پس از مشورت با وزیر انرژی شما و رئیس شرکت بوتاس، با گازپروم به توافق رسیدیم و من علناً این را گفتم: اگر ترکیه و خریداران بالقوه ما از کشورهای دیگر علاقه مند باشند، می‌توانیم احداث یک سیستم خط لوله گاز دیگر و ایجاد یک مرکز گاز در ترکیه برای فروش گاز به کشورهای دیگر و به کشورهای ثالث و اول از همه، البته به کشورهای اروپایی را بررسی کنیم".
پوتین گفت: "امروز، این قیمت‌ها گزاف هستند و ما به راحتی می‌توانیم آنها را در سطح عادی بازار بدون هیچگونه محتوا و رنگ سیاسی تنظیم کنیم".
پوتین پیشتر گفته بود که روسیه می تواند ترانزیت گاز از خط لوله نورد استریم را به منطقه دریای سیاه و ترکیه منتقل کند. فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در اظهار نظر در مورد این پیشنهاد گفت که از نظر فنی امکان پذیر است و باید به طور دقیق بررسی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала