عربستان سعودی وجود انگیزه سیاسی در تصمیم اوپک پلاس را منکر است

© AFP 2023 / Hassan Ammar کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به توافق رسیدند
کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به  توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان وجود انگیزه سیاسی در تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و جهت‌گیری آن علیه برخی کشورها را نفی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "دولت پادشاهی عربستان سعودی این اظهارات را که واقعیت ها را مبنا قرار نمی دهد و بر تلاش برای وانمود کردن تصمیم اوپک پلاس به عنوان تصمیم فراتر از چارچوب های صرفا اقتصادی استوار شده، کاملا رد می کند. این تصمیم به اتفاق آرا توسط همه کشورهای عضو اوپک پلاس تصویب شد. تعویق یک ماهه این تصمیم گیری که از سوی آمریکا پیشنهاد شده بود، پیامدهای اقتصادی منفی به همراه داشت".
آلکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی برایش در نظر می گیرند، نفت صادر نخواهد کرد
در همان زمان، وزارت امور خارجه عربستان حمایت از قطعنامه‌های مربوط به وضعیت اوکراین و اصول موجود در منشور سازمان ملل در مورد حق حاکمیت کشورها را اعلام کرد.
وزارت امور خارجه عربستان افزود: ریاض روابط خود با واشنگتن را راهبردی می داند که منافع دو کشور را تامین می کند.
هفته گذشته، کشورهایی عضو توافق اوپک پلاس تصمیم گرفتند تولید نفت خود را از ماه نوامبر به میزان دو میلیون بشکه کاهش دهند و این توافق را تا پایان سال 2023 تمدید کردند که باعث نارضایتی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده شد، واشنگتن تمایل به تجدید نظر در سیاست خود در قبال عربستان سعودی را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала