12 نفر از عوامل حمله تروریستی به پل کریمه شناسایی شدند + فیلم

© RTآتش گرفتن مخزن سوخت روی پل کریمه
آتش گرفتن مخزن سوخت  روی پل کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
اشتراک
کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه اعلام کرد 12 نفر از عوامل حمله تروریستی به پل کریمه شناسایی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره درباره نتایج نشستی که توسط الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات روسیه در شهر سیمفروپل برگزار شد، آمده است: "در چارچوب پرونده جنایی، 12 نفر شناسایی شده اند که مستقیماً با ارتکاب یک اقدام تروریستی در ارتباط هستند. شواهد به دست آمده تاکنون نشان می دهد که این اقدام تروریستی توسط سرویس های ویژه اوکراین سازماندهی شده است."
در چارچوب این پرونده، چندین بازرسی از محل حمله تروریستی و همچنین "ده ها جستجو در تعدادی از مناطق روسیه" انجام شد.
طبق بیانیه کمیته تحقیقات روسیه مسیر حرکت وسیله انفجاری استتار شده در رول های نوارساختمانی پلی اتیلنی کشف شده است. محموله اولیه تشکیل شده از بندر اودسا به بلغارستان ، سپس به گرجستان و از آنجا به ارمنستان منتقل شد و از آنجا مراحل ترخیص کالا از گمرک را طی کرد، سپس به گرجستان برگشت و از آنجا به روسیه وارد شد.
صبح چهارشنبه، سازمان امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که حمله تروریستی به پل کریمه توسط سازمان اطلاعات نظامی اوکراین و شخصا رئیس آن کریل بودانوف، سازماندهی شده است.
سازمان امنیت روسیه اعلام کرد تا اکنون پنج شهروند روسیه و سه شهروند اوکراین و ارمنستان در چارچوب پرونده جنایی تشکیل به دلیل تخریب پل بازداشت شده و جستجو برای یافتن بقیه مظنونان ادامه دارد.
حمله تروریستی به پل کریمه بامداد شنبه 17 مهرماه رخ داد: یک دستگاه کامیون در حال حرکت منفجر شد که باعث آتش گرفتن مخازن سوخت قطار عبوری و ریزش دو دهانه خودروی پل شد. چهار نفر قربانی این انفجار شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала