مغازله تایوان با اوکراین تلاش برای خشنود کردن آمریکا است

© Depositphotos.com / Nicholashanتایپه، پایتخت تایوان
تایپه، پایتخت  تایوان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
اشتراک
بی دیانلونگ، تحلیلگر معروف حوادث تنگه تایوان می گوید حمایت دولت تایوان از رژیم کی یف تلاش برای خشنود کردن ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، او خاطرنشان کرد که دولت تایوان در این مورد خود را با اوکراین مقایسه می کند:
کارشناس چینی می گوید: "مقامات تایوان همیشه در کنار ایالات متحده آمریکا بوده اند و آماده هستند تا مهره آنها باشند. هر جا که ایالات متحده اشاره کند، تایوان از آنها حمایت خواهد کرد. این یک رویکرد معمول ایالات متحده در سیاست خارجی است. تایوان وضعیت خود را با اوکراین مقایسه می کند. بنابراین، دولت تایوان امیدوار است از این فرصت برای جلب توجه جامعه بین المللی و جلب حمایت کشورهای غربی استفاده کند، همانطور که در حال حاضر در مورد اوکراین اتفاق می افتد. علاوه بر این، اوکراین اخیراً از موضع بی طرفی چین در مورد وضعیت اوکراین ابراز نارضایتی کرده است. بنابراین، تایوان با حمایت از اوکراین همچنین قصد دارد توجه بین المللی را به موضع بی طرفی چین جلب کند.".
Министр обороны США Ллойд Остин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2022
پنتاگون: احتمال حمله قریب الوقوع چین به تایوان وجود ندارد
دولت تایوان فعالانه همبستگی خود را با اوکراین اعلام می کند: اظهارات علنی ایراد کرده و پرچم های اوکراین در تایپه دیده می شود. به منظور توسعه روابط دوجانبه، در 11 اکتبر، انجمن دوستی بین پارلمانی تایوان و اوکراین اولین نشست خود را برگزار کرد.
در این نشست تعدادی از مقامات احزاب مختلف حضور داشتند و حمایت خود را از مقامات کی یف اعلام کردند. شرکت کنندگان توافق کردند که ارتباطات بین مردم تایوان و اوکراین را گسترش داده و همچنین دوستی بین پارلمانی را از طریق کنفرانس های ویدئویی تقویت کنند. پیش از این اطلاع حاصل شد که در پایان ماه اکتبر یولیا کلیمنکو، نماینده اوکراین، به همراه یک هیئت، برای شرکت در کنگره جنبش جهانی دموکراتیک وارد تایوان خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала