گزارش و تحلیل

"بشکه باروت" سیاره ما قصد ندارد منفجر شود

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر "بشکه باروت" سیاره ما قصد ندارد منفجر شود
بشکه باروت سیاره ما قصد ندارد منفجر شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
اشتراک
درباره بازدید محمد بن زاید آل نهیان امیر ابوظبی و رییس امارات متحده عربی از سن پترزبورگ مورد توجه قرار گرفته است.
حوادث در جهان با چنان سرعتی در حال تغییر است که برای مقابله با خطرات نوظهور باید مشورت منظم در سطح عالی انجام شود. در حقیقت، محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات متحده عربی، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ، نه تنها به عنوان نماینده کشور خود، بلکه به عنوان نماینده تمام پادشاهی های خلیج فارس عمل کرد.
در طول چندین دهه، پادشاهی های خلیج فارس بخشی از منطقه نفوذ آمریکا و شریک بسیار مهم ایالات متحده بودند. این همکاری متقابلاً سودمند بود: آمریکا در واقع کنترل بازار جهانی نفت را به دست آورده و منطقه زیر "چتر" نظامی آمریکا بود، که بسیار مهم است، زیرا خاورمیانه به درستی "بشکه باروت" سیاره ما نامیده می شود. علاوه بر این، امتیاز مهم این دولت ها امکان نوسازی، ایجاد یک بازار تکنولوژیکی و صنعتی با کمک ایالات متحده بسیار توسعه یافته بود. و این قابل درک است - نفت ابدی نیست ... آمریکایی ها بارها این قول را به آنها داده اند. و هر بار
بی وفایی کردند. سپس مشکلاتی در زمینه حفاظت نظامی بوجود آمد. دو سال و نیم پیش آمریکا سامانه‌های موشکی ضدهوایی پاتریوت را از عربستان خارج کرد که تأسیسات نفتی این کشور را پوشش می‌داد و مورد حمله حوثی‌ها قرار گرفت. علاوه بر این، اگر پیش از این، ایالات متحده سیاست عملگرایانه ای را دنبال می کرد و در امور داخلی پادشاهی های خاورمیانه دخالت نمی کرد، اکنون نیروهای چپ لیبرال در ساختارهای دولتی آمریکا، کشورهای خلیج فارس را به دلیل فقدان دموکراسی و گناهان بی شمار در قبال بشریت پیشرفته مورد انتقاد قرار می دهند. به طور کلی، چند سالی است که برای رهبران منطقه چشم اندازهای بسیار نامطلوب برای کشورهای شان و شخص آنها آشکار شده است. این همان چیزی است که این کشورها را به نزدیک شدن به روسیه و ایجاد فرمت اوپک + سوق داد که به نفع شرکت کنندگان است، نه ایالات متحده.
خوب، سال جاری توهمات و آخرین امیدها را برای آمریکا از بین برده است. هژمون جهانی در حال خروج عمدا متحد خود، اروپای قاره ای را نابود می کند. برای همه آشکار شد که آنگلوساکسون ها برای نجات خود، بدون تردید، می توانند نابودی هر کسی را آغاز کنند. و خاورمیانه به طور کلی و منطقه خلیج فارس به طور خاص مجبور هستند به بقای خود به معنای واقعی کلمه فکر کنند، زیرا خاورمیانه در ردیف اول است. به طور دقیق تر، اولین کشور اوکراین بود. اما اثر احتراق آن به اندازه ای که انتظار می رفت در مقیاس بزرگ نبود. البته اروپا به سرعت در حال فروپاشی است. اما روسیه انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان می دهد و سرعت خود را کاهش نمی دهد. بنابراین اکنون منطقه خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس با یک تهدید بسیار جدی مواجه هستند.
نکته غیرعادی در مذاکرات پوتین و رهبر امارات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2022
نکته غیرعادی در مذاکرات پوتین و رهبر امارات
در رابطه با تصمیم کاهش تولید نفت که هفته گذشته توسط اوپک + گرفته شد، غرب این کارتل و به طور خاص عربستان سعودی را به کمک به عملیات ویژه روسیه در اوکراین متهم کرد. کنگره آمریکا در حال آماده سازی لایحه ای برای تعلیق تحویل تسلیحات آمریکایی به سعودی ها است. به علاوه، آمریکایی ها هنوز ابزارهای نفوذ غیررسمی قدرتمندی در خاورمیانه در اختیار دارند. به عنوان مثال، در حال حاضر، آمریکا شورش ها در ایران در جای خالی دامن می زند. منشا این ناآرامی ها جامعه کرد شد. البته روابط تهران و پادشاهی‌های خلیج‌ فارس به‌ طور سنتی بسیار دشوار است، اما در این مورد، همه دولت‌ های منطقه در یک قایق هستند که آمریکا قصد دارند آن را به آتش بکشد و غرق کند. آنها قادر به ترتیب دادن مشکلات مشابه در مطلقاً هر کشوری هستند. و آمریکایی‌ها نیز یک سلاح کاملاً غیرمتعارف دارند - سازمان‌های شبه ‌نظامیان افراطی که می‌ توانند آن‌ها را علیه هر کسی که بخواهند قرار دهند.
برای رویارویی با طوفان ژئوپلیتیکی پیش رو، منطقه به چنان متحدی نیاز دارد که نه تنها دارای فناوری های حیاتی قطعی و توانایی ایمنی بزرگ باشد، بلکه بارها این توانایی خود را برای مقاومت و پیروزی در رویارویی با ایالات متحده و ناتو در مواقع بسیار پیچیده به اثبات رسانده است. به همین دلیل مذاکرات بین رییس جمهور روسیه و رهبر امارات متحده عربی در کاخ کنستانتینوفسکی انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала