گزارش و تحلیل

کریدور شمال و جنوب مشت محکم ایران و روسیه به تحریمات غرب

© Photo / The Islamic Republic Of Iran Railwaysنقشه کریدور ریلی شمال - جنوب
نقشه کریدور ریلی شمال - جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
اشتراک
کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب در حال تبدیل شدن به راهی برای خروج از حلقه تحریم ها و فرصتی جدید برای توسعه اقتصاد تعدادی از کشورها است.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا مسکو میزبان دومین مجمع اقتصادی خزر بود که در آن ایران ابتکارات متعددی با هدف بهبود کیفیت لجستیک بین‌المللی، ترانزیت و همکاری بین کشورهای تحت تحریم شدید ارائه کرد. مهم ترین گام برای بهبود همکاری های تجاری، راه اندازی کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" با ظرفیت کامل است.
دکتر شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ایران در این باره به سوالات خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.
کریدور شمال و جنوب مسئله مهم برای دو کشور ایران و روسیه که سالهاست هر دو کشور پیگیر آن هستند. مشکل کجاست و چرا به سرانجام نمی رسد؟
همانطور که شما اشاره کردید، کریدور شمال و جنوب از سالهای دور مطرح بوده. خوشبختانه با توجه به توافقاتی که بین دو کشور انجام شد، قرار شد که حلقه مفقوده این کریدور که از رشت به آستارا است در یک برنامه عملیاتی و مشترک بین دو کشور ایران و کشور روسیه انجام شود. آن چیزی که امروزه بسیار مهم است اینست که کشورها با همدیگر برای افزایش ترانزیت و زیر ساخت ها تلاش کنند. در چند ماه اخیر تفاهم نامه خوبی بین ایران و روسیه انجام شده است که این تفاهم نامه ها نشان می دهد که انشالله ما تا سال 2023 به میزان 10 میلیون تن کالای ترانزیتی را جز هدف قرار داده ایم.
شما می توانید مصاحبه کامل را در زیر ببینید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала