ماجرای تعلیق صدور روادید شنگن در ایران +عکس

© Sputnik / Sergei KirkachSchengen Visa
Schengen Visa - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
اشتراک
بالا بودن ریسک مهاجرت ایرانیان در شرایط کنونی ایران عامل تأثیرگذار بر تعلیق صدور ویزا از سوی کشورهای حوزه شنگن می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران دوشنبه ۱۸ مهر در گفت‌وگو با ایسنا از تعلیق و توقف موقتِ صدور ویزا از سوی برخی کشورهای اروپایی و حوزه شنگن، برای اتباع و مسافران ایرانی خبر داد.
وی تایید کرد که برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
رفیعی همچنین اضافه کرد که روند صدور ویزا برای اتباع ایرانی از سوی سفارتخانه‌های سایر کشورهای خارجی، بدون مشکل و محدودیت و به روال همیشگی ادامه دارد. تورهای گردشگری حوزه اروپا و منطقه شنگن نیز درصورت داشتن ویزا، با محدودیتی در اجرا مواجه نشده‌اند و اگر مسافرانشان ویزا گرفته باشند، در موعد مقرر برگزار می‌شوند.
لازم به ذکر است که در برخی خبرگزاری های داخلی اخباری مبنی بر این که آلمان و لهستان شایعه‌ها درباره تعلیق صدور روادید شنگن برای ایرانی‌ها را رد کردند، نیز وجود دارد.
ایسنا همچنین چندی پس انشار اخبار حول این موضوع در این رابطه نوشت سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تاکید کرد که بخش صدور روادید سفارتخانه این کشور در تهران به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد و هم در سطح ملی و هم شنگن طبق مقررات، صدور روادید ادامه دارد و وزارت خارجه لهستان نیز گفته است که کنسولگری این کشور در تهران فعال است و روادید صادر می‌کند. ما برنامه‌ای برای تعلیق فعالیت‌های خود نداریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала