- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

رسانه: اطلاعات بریتانیا در بهار طرحی را برای تخریب پل کریمه طراحی کرده بود

© Photo / Eyewitness photoکمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه از انفجار یک کامیون در پل کریمه خبر داد
کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه از انفجار یک کامیون در پل کریمه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
اشتراک
منابع ناشناس اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی بریتانیا در بهار طرحی برای تخریب پل کریمه طراحی کرده بودند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Grayzone به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد: مقامات اطلاعاتی بریتانیا در بهار طرحی برای تخریب پل کریمه طراحی کرده بودند.
این نشریه می گوید که این طرح توسط هیو وارد، افسر نظامی به درخواست کریس دونلی، افسر اطلاعاتی بریتانیا و مشاور ناتو طراحی شده است.
آنها پیشنهاد کرده بودند که با موشک های کروز به ستوهای های قوس مرکزی پل حمله کنند یا از طریق مین های نصب شده روی ستون ها توسط غواصان یا از طریق پهپادهای بدون سرنشین زیر آب آن را منفجر کنند.
این گزارش می‌گوید که دونلی پیش‌نویس وارد را به بوتکوویچیوس وزیر دفاع سابق لیتوانی ارسال کرده است، که احتمالا وی آن را به مقامات اوکراینی منتقل کرده است. به گفته این نشریه، او قبلاً یکی از مالکان شرکتی بود که نقش واسطه را در تامین تسلیحات از بلغارستان به اوکراین بازی می کرد که علیه دونباس استفاده می شد. همچنین از مکاتبات بوتکوویچیوس با دانلی برمی‌آید که وزیر سابق نیز با اسپیندلر، کارمند MI6 بریتانیا در تماس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала