مجمع عمومی سازمان ملل رای گیری مخفیانه را قبول نکرد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع عمومی سازمان ملل رأی باز در مورد پیش نویس قطعنامه محکوم کردن همه پرسی در دونباس را تصویب کرد
مجمع عمومی سازمان ملل رأی باز در مورد پیش نویس قطعنامه محکوم کردن همه پرسی در دونباس را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2022
اشتراک
مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت در مورد قطعنامه غربی که همه پرسی را در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک ومناطق خرسون و زاپروژیا به رسمیت نمی شناسد رای گیری مخفیانه انجام ندهد.
به گزارش اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت در مورد قطعنامه غربی که همه پرسی را در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک ومناطق خرسون و زاپروژیا به رسمیت نمی شناسد رای گیری مخفیانه انجام ندهد.
آلبانی پیشتر پیشنهاد برگزاری رای گیری علنی در مورد قطعنامه را به رای گیری گذاشته بود.
107 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 13 کشور رای مخالف و 39 کشور ممتنع دادند.
چابا کوروشی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: مجمع عمومی با رأی گیری با نتایج ثبت شده در گزارش نشست، درباره قطعنامه تصمیم گیری خواهد کرد.
پیشتر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که روسیه هنوز پیشنهادی برای رای گیری مخفی ارائه نکرده است، اما قرار است این کار را انجام دهد.
پیش از این منابع گزارش داده بودند که ایالات متحده و شرکای آن فعالانه کشورها را به حمایت از پیش نویس قطعنامه غربی ترغیب می کنند. این در حالی است که روسیه طرفدار رای گیری مخفیانه در مورد پیش نویس قطعنامه غرب است که به گفته یکی از منابع، باعث می شود تا تعداد کشورهای حامی آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала