- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سیلی نرم روسیه به برادر کوچکش اوکراین

© Photo / Press service of НJSC "Scientific-Production Concern" Mechanical Engineering" تحویل جدیدترین موشک به ارتش روسیه
تحویل جدیدترین موشک به ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2022
اشتراک
روسها هنوز جنگ واقعی علیه اوکراین را آغاز نکردند و با اخلاق و صبوری رفتار می کنند.
به گزرش اسپوتنیک، صبح روز دوشنبه، برای اولین بار از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نیروهای مسلح روسیه به حملات گسترده ای به بزرگترین شهرهای اوکراین از جمله کی یفف، خارکف، دنیپر، لووف، ترنوپل، ایوانو-فرانکیفسک، ژیتومیر، خملنیتسکی، کرمنچوگ و سایر شهرها انجام دادند. در این حملات تاسیسات مهم فرماندهی نظامی، زیرساختارهای راهبردی ارتباطاتی و سیستم های انرژی اوکراین مورد هدف قرار گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه قول داد که در صورت تکراری حملات کی یف به زیرساختهای راهبردی فدراسیون روسیه، چنین حملات محکم به خاک اوکراین ادامه خواهد یافت.
محمد حسن سنگ تراش، تحلیلگر مسایل امنیتی و دفاعی در روابط بین الملل در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک بیان داشت که جنگ تمام عیار روسها علیه دولت در کی یف هنوز آغاز نشده و این حملات فقط یک سیلی نرم و هشدار به برادر کوچک بود:
جنگ اوکراین جنگ تحمیلی است که به روسیه تحمیل شد و باید به این نکته اشاره کرد که روسها برای آزادی شهروندان خودشان و مردمی که روسیه علاقمند هستند، وارد این جنگ شد. متاسفانه دولت حاکم در اوکراین این به خواسته های دولت روسیه توجه نداشت و با دلخوشی به تسلیحات و حمایت غربی و مخصوصا تروریست های اجاره ای جنگی را به دولت روسیه تحمیل کرد. در اینجا دولت روسیه و شخص آقای پوتین عملیات ویژه ای نظامی را آغاز کردند و از آن نمی شود به عنوان جنگ یاد کرد چراکه این با جنگ خیلی فاصله دارد. آنچه که امروز اتفاق افتاد ما شاهد بخشی از مناطق اوکراین بعد از همه پرسی به کشور روسیه الحاق شد. اما متاسفانه دستگاه های امنیتی اوکراین یا حمایت های خارجی (از جمله با حمایتهای احتمالی اسرائیلی) حملات تروریستی به پل کریمه را شروع کردند. تخریب زیر ساختارهای روسیه از اهداف اصلی این حملات تروریستی توکراین بوده است. ولادیمیر پوتین در این خصوص هشدارهای زیادی را دادند که طرف مقابل نباید از خط قرمز امنیت روسیه عبور کند.
غربی ها مدتها بود که می گفتند که شخص آقای و دولت روسیه ضعیف شدند و ارتش روسیه توانایی ادامه جنگ با اوکراین ندارد. اما برخلاف این ادعاهای بی اساس شاه هستیم که با قدرت توانستند کی یف، قلب اوکراین به راحتی مورد هدف قرار بدهند. هرچند من معتقدم که روسها باز هم در این حملات بزرگواری کردند و می توانستند نقاط بیشتری و مهمتری را مورد هدف قرار بدهند ولی با صبوری و اخلاق رفتار کردند. مناطقی که توسط روسها مورد هدف قرار گرفت، نزدیک به کاخ ریاست جمهوری اوکراین و ساختمان های ساختارهای مهم اوکراین بود. این حملات روسیه بیشتر یک سیلی یا پیام به دستگاه های امنیتی اوکراین بود که دچار محاسبات اشتباهی نشوند. جهان منتظر همچون پاسخی از سوی روسها بود. دنیای غرب باید بداند که روسها همچنان مشت محکمی را دارند و همچنان قدرتمند هستند و غرب نباید فکر کند که با یک جنگ تحمیلی در اوکراین به راحتی روسها را ضعیف کنند.
در آینده بهترین راهی که برای این حوادث می توان پیش بینی کرد این است که اوکراینی ها دلخوش به تسلیحات و تروریست های اجاره ای غربی نشوند و با برادر بزرگ خودشان یعنی روسیه به تعامل و گفت و گو برسند و با مذاکره این مساله را هرچه زودتر حل کنند. کی یف باید به حقوق و خواسته های مردم خودش احترام بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала