گزارش و تحلیل

جوانان ایرانی برای ایران می جنگند

© Photo / Unsplashиран флаг
иран флаг - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
اشتراک
فردی (که نمی دانم چه صفتی می توان برایش انتخاب کرد) زمانی آمده بود و در صدا و سیما گفته بود که هر کس خوشش نمی آید مملکت را ترک کند.
اسپوتنیک - البته بسیاری منتظر صحبت های این فرد نبودند و کلا کشور را ترک کردند تا امروزه مشاهده کنیم که جامعه ای بزرگ از ایرانی ها در خارج کشور تشکیل شده و در کشورهای مقصد تاثیر گذار می باشند.
اما متاسفانه در مواردی این تاثیر گذاری به جای اینکه به نفع مملکت باشد به ضرر مملکت شده و اینها به جای اینکه با خود فرهنگ و تمدن ایرانی را ببرند و به دنبال کمک به هموطنان خود باشند کینه هایشان را با خود برده اند و به دنبال آن هستند که از ملت ایران انتقام بگیرند.
البته می توان گفت بسیاری از اینها افراد شکست خورده در ایران بودند و یا افرادی بودند که با مشکلات عدیده مواجه بودند و تصور می کردند که اگر بروند خارج دروازه های بهشت برایشان باز خواهد شد و رفتند آن طرف دیدند که آن رویایی که به دنبالش بودند آنطرف آب نیست، بلکه آنجا مجبور هستند که در شرایطی بسیار دشوارتر به زندگی بپردازند.
بسیاری هستند که در ایران تحصیلات دانشگاهی دارند اما رفته اند آن طرف مشغول کارهای بسیار پایین شده اند و خوب طبیعتا کینه آنها نسبت به ملت ایران دو چندان شده.
روزنامه اسرائیلی، لیدر اسرائیل اغتشاشات ایران را معرفی کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
روزنامه اسرائیلی، لیدر اسرائیل اغتشاشات ایران را معرفی کرد
البته برخی نیز رفته اند و راه خود را باز کرده اند و در مواردی چه از نظر اجتماعی چه اقتصادی و چه حتی سیاسی بسیار موفق بودند و هستند اما با توجه به فضای موجود در آن طرف مجبور هستند همرنگ جماعت شوند.
گذشته از همه حرف و حدیث هایی که درباره جریان های اخیر در ایران مطرح می باشد، یک موضوع بسیار قابل توجه می باشد و آن این است که جوانان ایرانی همه قلبشان برای آینده ایران می تپد و آنها حاضر نیستند ایران را ترک کنند بلکه می خواهند در کشور خود کشوری والا داشته باشند.
آنهایی هم که در سختی ایران را تنها گذاشتند و رفتند نباید تصور کنند در خوشی های ایران جایی خواهند داشت.
البته ملت ایران همیشه نشان داده که همه فرزندان خود را در آغوش می گیرد و مانند برخی که در خارج کشور وابسته به جریان های مختلف شده اند و حتی همدیگر را قبول ندارند نیست.
اگر سر صحبت همان جوان هایی که در برخی اعتراضات دانشگاهی شرکت کردند بنشینید می بینید دغدغه اکثر آنها آینده شان پس از فارغ التحصیلی است ویا اینکه قرار است شرایط کشور به چه سمت و سویی برود.
همین که اینها دغدغه آتیه خود و کشور خود را دارند بسی جای خوشحالی دارد که هنوز قلب جوانان ایران زمین برای سرزمین خود می تپد و اگر هم فریاد می زنند برای آینده بهتر ایران فریاد می زنند و نه نابودی ایران، نه مانند برخی مزدوران به ظاهر ایرانی که در خارج کشور نشسته اند و برای نابودی ایران فریاد می زنند.
حال شاید برخی متوجه نشوند که قصد از مطرح کردن این بحث ها چیست.
اگر خوب به خواسته جوانانی که طی چند روز گذشته در خیابان ها بودند توجه کنید (منظورم اغتشاش گران و شعارهایشان نیست، اینها را جدا کنید چون اینها جدا از ملت هستند) می بینید که خواسته های آنها کاملا با آنچه برخی رسانه های حقوق بگیر از دشمنان ملت ایران علم می کنند فرق دارد.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
آمریکا: در صورت ادامه رویه کنونی ایران، تحریم ها ادامه خواهد یافت
اینها به دنبال سرنگونی نظام و یا تجزیه کشور نیستند، هیچ ایرانی واقعی موافق چنین چیزی نیست.
اینها مانند آنهایی که خارج کشور مردم را به خودی و غیر خودی تقسیم می کنند نیستند.
اینها به دنبال این نیستند که بخشی از جامعه را حذف کنند و خودشان سرکار بیایند.
اینها منتظر نیستند خارجی ها نظام را سرنگون کنند و بعد فرش قرمز برایشان پهن کنند که بفرمایید حکومت کنید.
اینها منتظر این نیستند که ایران را ببرند ذیل یک تفکر عقب افتاده خلق که ریشه اش در کمونیسم است.
تصور اینکه مردم ایران بازگشت سلطنت و یا اینکه حکومت گروه هایی مانند مجاهدین خلق و یا تجزیه کشور به کشورهای قومی ویا ... را قبول دارند تصوری واهی بیش نیست، هیچ کدام، تاکید می کنم، هیچ کدام از الگوهای مطرح شده توسط شبه ایرانی ها در خارج کشور در داخل کشور مورد قبول نیستند.
آنهایی که نقشه سوریه و یا لیبی را می خواهند در ایران پیاده کنند احتمالا کور هستند و متوجه نیستند جوانان ایرانی اجازه چنین چیزی را نخواهند داد.
جوانان ایرانی به دنبال ایرانی قدرتمند از همه لحاظ هستند.
اینها نسل جدید ایران هستند که نمی خواهند مانند دیگران فرار کنند و ایران را ترک کنند بلکه می خواهند با تمام وجود به ایران بچسبند و در اعتلای آن شریک باشند.
اینها همان هایی هستند که دشمنان و نادانان تلاش داشتند آنها را دلسرد کنند تا ایران را ترک کنند اما می گویند ما می خواهیم ایرانمان را بسازیم.
مهسا امینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی اعلام شد
در واقع به همین دلیل هم می باشد که می بینیم آمریکا و یا دیگر کشورهای دشمن با ملت ایران مجبور شده اند عقب نشینی کنند و امروزه در اظهارات خود علنا می گویند که به دنبال تغییر نظام در ایران نیستن، یعنی عملا بر عکس آنچه که برخی در خارج کشور در حال مطرح کردن می باشند، چون به هر حال همه مجامع جاسوسی و اطلاعاتی آنها روی زمین فعال هستند و به خوبی متوجه هستند که مردم به دنبال سرنگونی نظام نیستند بلکه به دنبال ایجاد برخی تغییرات هستند.
علیرغم اینکه برخی شبه ایرانی ها در خارج کشور که حقوق بگیر دشمنان ملت ایران هستند تلاش دارند مباحثی مبنی بر سرنگونی نظام را ترویج بخشند اما خواسته داخل با خارج بسیار متفاوت است.
به همین دلیل است که میتوان گفت آنهایی که تلاش می کنند که خواسته های جوانان را به نفع خود مصادره کنند وروی احساسات جوان های ایرانی موج سواری کنند هم قطعا در آیده ضربه سنگینی خواهند خورد و افسرده گی شان بسیار شدید خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала