- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین منطقه ی ممنوعه ی جنگی را هدف قرار داد

© Sputnik / Elena Ivanova /  مراجعه به بانک تصاویر Пожар на крымском мосту, на автомобильной части которого со стороны Таманского полуострова произошел подрыв грузового автомобиля, повлекший за собой возгорание семи топливных цистерн железнодорожного состава
Пожар на крымском мосту, на автомобильной части которого со стороны Таманского полуострова произошел подрыв грузового автомобиля, повлекший за собой возгорание семи топливных цистерн железнодорожного состава - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
اشتراک
ساعت 6:07 صبح امروز یک دستگاه کامیون در قسمت خودرویی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد که باعث آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت شبه جزیره کریمه در حرکت بود، شد.
اسپوتنیک - پل کریمه طولانی ترین پل روسیه است که طول آن 19 کیلومتر است، بخش خودرویی این پل در ماه می 2018 راه اندازی شد و در دسامبر 2019، اولین قطارها در امتداد بخش راه آهن آن حرکت کردند، اما امروز انفجاری که اوکراین مسئولیت آنرا بر عهده گرفته تردد در این مسیر را دچار مشکل کرد.
مرکز اطلاع رسانی کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد:
ساعت 6:07 صبح امروز یک دستگاه کامیون در قسمت خودرویی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد که باعث آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت شبه جزیره کریمه در حرکت بود، شد.
Пожар на крымском мосту, на автомобильной части которого со стороны Таманского полуострова произошел подрыв грузового автомобиля, повлекший за собой возгорание семи топливных цистерн железнодорожного состава - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
واشنگتن پست: سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین پشت انفجار در پل کریمه هستند
از سوی دیگر میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درباره انفجاری که پل کریمه را لرزاند، گفت:
این تازه اول کار است.
او در توئیتی نوشت: کریمه، پل، آغاز! هر چیز غیرقانونی‌ای باید نابود شود. هر چیر دزد شده‌ای باید به اوکراین برگردانده شود. هر چیز اشغال شده‌ای توسط روسیه باید بازگردانده شود.
آقای دکتر روح اله مدبر کارشناس روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
آنچه که بامداد امروز در عملیات اوکراین بر روی پل کریمه ی روسیه رخ داد نشان دهنده این است که تاثیر آمریکا که تسلیحات موشک های دوربرد را در اختیار اوکراین قرار داده چقدر بالا است، این اتفاق دقیقا دو روز پس از این نکته صورت گرفت که زلنسکی از ناتو درخواست کرد که علیه روسیه اقدام پیشگیرانه هسته ای صورت بگیرد و همزمان نیز فردای آن روزی که زلنسکی به رسمیت شناختن جزایر مورد اختلاف روسیه و ژاپن را اعلام کرد جزایری که خود ژاپنی های موضوع را پذیرفته‌ اند و وارد این درگیری نمی شوند.
تمامی این نکات نشان دهنده این است که آمریکا یک سناریوی بسیار خطرناک جدیدی را برای نظام بین‌الملل تدارک دیده که شروع آن را می توان از چند روز گذشته با مواضع خطرناک تر از قبل زلنسکی ببینیم.
نهایتا پشت این عملیات صورت گرفته و حمله به پل کریمه کاملاً آمریکا قرار گرفته و زلنسکی با چراغ سبز آمریکا این اقدام را انجام داده و هدف طرف آمریکا این است که دامنه ی درگیری‌ ها از حد کنترل خارج شود و دیدیم که تقریباً ۷ روز پیش نیز رسما دولت زلنسکی اعلام کرد وارد هیچ مذاکره یا گفتگویی برای صلح نمیشود، ما معتقدیم پشت پرده ی بحران اروپا و اوکراین، آمریکا است؛ ما معتقدیم خوی آمریکا در بحران سازی و ادامه بحران آفرینی است و همین آمریکایی ‌ها مانع شدند تا یک گفتگوی صلح بین طرف روسیه و اوکراین صورت بگیرد و برنامه های سنگین تر و سخت تری را برای منطقه در نظر دارند.
کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه از انفجار یک کامیون در پل کریمه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
در پی انفجار پل کریمه تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند
این تحلیلگر مسائل روسیه همچنین بیان کرد:
مسئله بسیار مهمی که در کنوانسیون های حقوق جنگ وجود دارد که شرایط جنگی را مطرح می ‌کنند شامل دقیقاً دوازده منطقه ‌ی ممنوعه هستند که کشورها در هر نوع عملیات جنگی و نظامی نباید آنها را مورد حمله قرار دهند، یکی از این مناطق دوازده گانه ممنوعه، راه گذر ها و شاهراه‌ های حیاتی و ارتباطی شهرها هست که از طریق آن مواد غذایی، سوخت و مواد دارویی توسط کشورها منتقل می شود.
این موضوع که زلنسکی رسماً پلی که شاهراه ارتباط کریمه و انتقال مواد غذایی و دارویی هست را مورد حمله قرار داده و غرب نیز سکوت کرده نشان دهنده این است که مباحث حقوق بشری و کنوانسیون ‌های بین‌المللی و کنوانسیون های مشخص شده در سازمان های بین المللی برای غرب کاربرد شعاری و ابزاری دارند و اگر شرایط اتخاذ کند حاضر هستند از هر اقدامی برای رسیدن به اهداف خود بگذرند؛ این موضوع کاملاً غیرقانونی است.
وی افزود:
تهدید حمله هسته‌ ای که توسط زلنسکی علیه روسیه صورت گرفت اقدامی کاملا بی سابقه بود تا کنون در هیچ کجای جهان مشاهده نشده بود که یک مقام رسمی کشوری منطقه ‌ای را برای بمباران هسته ‌ای مشخص کند و آن را رسما اعلام کند این موضع ‌گیری‌ ها توسط زلنسکی نشان دهنده این است که این فرد دنباله روی عواملی هست که در کاخ سفید او را بر سر کار آورده ‌اند، آمریکایی‌ ها اولین کشوری هستند که از بمب هسته ‌ای علیه کشوری دیگر استفاده کردند و میلیونها ژاپنی بیگناه را کشتند، بی عملی غرب و این نکته که هیچ واکنشی نسبت به این تهدید نشان داده نشد بیانگر این است که امروز هم در برابر انفجار پل کریمه که یکی از مناطق ممنوعه ۱۲ گانه در شرایط جنگی است جهان سکوت خواهد کرد، بنابراین دور از تصور نیست که زلنسکی به عنوان عامل آمریکا و متحدانش برای عملیاتی کردن اهداف خود از هرگونه اقدام غیر قابل باوری استفاده کند.
آقای دکتر روح الله مدبر با اشاره به دو دستگی به وجود آمده در حمایت از اوکراین میان اروپایی ها اظهار داشت:
شرایط به وجود آمده فعلی در اروپا وضعیت بسیار وخیمی را در زمینه ‌های بحران انرژی، بحران اقتصادی و بحران هویتی بوجود آورده و اعتراضات عمومی به دلیل شرایط سختی که جهت ورود به درگیری و تبعیت از کاخ سفید به وجود آمده باعث ایجاد این دودستگی بوده.
در برخی از نقاط اروپا نیز گروه‌ های چپ قدرت گرفتند و خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند و این انشعاب در حال افزایش است تمام این موضوعات به این نکته باز می گردد که ریشه تمامی این بحران ها آمریکا است و هدف آمریکا افزایش این تنش‌ها و بحران ها است.
قطارهایی با تانکر روی پل کریمه که در قسمت خودرویی آن یک کامیون از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2022
وضعیت اطراف پل کریمه که در آن انفجار و ریزش دهانه های خودرویی رخ داد
یکی از تلاش‌های آمریکا برای خود اروپا بود آقای پوتین در مراسم الحاق مناطق چهارگانه اعلام کرد که اروپا از جنگ جهانی دوم زیر مجموعه آمریکا است، در واقعیت اکنون چیزی تحت عنوان اروپای مستقل نداریم تنها کشور هایی که اکنون انتخابات جدید برگزار می کنند پیام می دهند که مردم آنها نمی خواهند دنبال روی آمریکا باشند.
آمریکا در این وضعیت با یک تیر دو هدف را نشانه می رود، یک، از پیشرفته روسیه جلوگیری کند چرا که آمریکا نمی‌خواهد روسیه مقتدر و مستقل در عرصه جهانی حضور پیدا کند و دوم این که اروپا را وارد ضعیف ترین حالت ممکن میکند امیدواریم عقلای اروپایی آرام‌ آرام منافع ملت خود را در نظر بگیرند و از این تحریک آمریکا فاصله بگیرند.
هرکسی در اوکراین به غیر از زلنسکی رئیس جمهور بود هیچکدام وارد طراحی آمریکا نمی شدند، زلنسکی هر آنچه کاخ سفید در مقابلش قرار می‌دهد اجرا می‌کند و نه تنها منافع مردم اوکراین بلکه منافع مردم اروپا نیز برایش اهمیتی ندارد امیدوارم هرچه زودتر این بردگی متوقف شود و به سمت گفتگو حرکت کند، البته که قطعا آمریکا اجازه این موضوع را نمی دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала