وزیر خارجه ایران : حمله به مردم و پلیس در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست

CC BY 4.0 / IRNA / حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با همتای فنلاندی خود تصریح کرد، برخی اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس کردند که این اقدامات در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.
به گزارش اسپوتنیگ، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و "پکا هاویستو" وزیر امور خارجه فنلاند، پنجشنبه شب در تماسی تلفنی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، مذاکرات لغو تحریم‌ها، بحران اوکراین و حوادث اخیر در کشورمان و سو استفاده آشوبگران و اغتشاش‌گران و مداخلات خارجی در تحولات داخلی کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در مورد تحولات داخلی ایران اظهار داشت: توجه به حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون زنان در بخش‌های مختلف دانشگاهی، علمی، پزشکی، آموزشی، اداری و فناوری در حال ایفای نقش بسیار مؤثری هستند.
واکنش وزیر امور خارجه ایران به درگذشت مهسا امینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
واکنش وزیر امور خارجه ایران به درگذشت مهسا امینی
وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: بخشی از اتفاقات اخیر در ایران تظاهرات مسالمت آمیز است که ما طبق قانون اساسی کشور از آن حمایت می‌کنیم و طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم را حق قانونی آنان می‌دانیم و همواره به آن توجه کرده و پاسخ داده ایم.
امیرعبداللهیان در عین حال افزود: اما در این میان برخی اغتشاش گران با هدایت خارجی و تحریک شبکه‌های تلویزیونی خارجی، اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم و پلیس با سلاح گرم و سرد کردند که این اقدامات در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.
وزیر امور خارجه ایران با یادآوری حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، خاطر نشان ساخت مدت‌ها اینترنت در آمریکا بر روی مردم قطع شد و حتی صفحات شخصی مجازی رئیس جمهور وقت آمریکا با توجیه امنیت ملی بسته شد. آیا شورای وزیران اروپا در آن زمان ابراز نگرانی نمود؟
پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی، از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو برجام تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که به زودی توافق میان طرفین حاصل شود.
وی با اشاره به موضوع افغانستان از ایفای نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از آوارگان و پناهجویان افغانستانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نفوذ خود، طالبان را تشویق به رعایت حقوق بشر و حقوق زنان نماید.
وزیر خارجه فنلاند در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران ابراز امیدواری نمود گزارش مستقل و بی طرفانه در خصوص مرگ مهسا امینی منتشر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала