Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

نخست وزیر مجارستان تحریم های اروپا علیه روسیه را اشتباه دانست

© Sputnik / Vitaly Podvitski"Орбан призвал изменить " ошибочную" санкционную политику"
Орбан призвал изменить  ошибочную  санкционную политику - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا در سیاست های نادرست خود تجدید نظر کنند، زیرا به گفته او، از اروپا به دلیل تحریم های ضد روسیه خون می چکد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان در شبکه های اجتماعی نوشت: "تحریم ها به امیدهایی را که در رابطه با آنها بوده تحقق نبخشیده است... ، از اروپا به دلیل تحریم های ضد روسیه خون می چکد در حالی که روسیه در این بین پول خوبی به دست می آورد. واضح است که سیاست تحریمی اشتباه بروکسل باید تغییر کند!"
اوربان در یک پیام ویدئویی که در جریان نشست غیررسمی اتحادیه اروپا ارائه شد، خاطرنشان کرد که در این نشست درباره مسائل دشواری بحث می شود: آیا کشورهای اروپایی در ماه های آینده گاز و برق خواهند داشت یا خیر.
نخست وزیر مجارستان گفت: مجارستان قبلاً از تحریم نفتی و دیگرتحریم‌ها معاف شده بود و در روزهای اخیر ما همچنین موفق شده‌ایم اطمینان حاصل کنیم که تحریم‌های جدید در مورد انرژی هسته‌ای مجارستان یا گاز مجارستان اعمال نمی‌شود، اما تحریم‌ها قیمت انرژی را به شدت افزایش داده و این مجارستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، پرداخت قیمت ها تقریبا غیرممکن است".
اولین نشست رهبران جامعه سیاسی اروپا از روز پنجشنبه با حضور سران کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا در پراگ برگزار می شود. سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، کشورهای بالکان غربی، نروژ، سوئیس، ایسلند، لیختن اشتاین، بریتانیا، اوکراین، مولداوی، گرجستان، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به این اجلاس دعوت شده اند. موضوعات اصلی این نشست وضعیت اوکراین، بحران انرژی و اقتصاد خواهد بود.
نخست وزیر مجارستان همواره از اتحادیه اروپا به دلیل سیاست ضد روسی آن انتقاد می کند. وی خاطرنشان کرد: هزاران تحریم علیه روسیه وجود دارد، اما مسکو را تکان نداده در حالی که اروپا تاکنون چهار دولت خود را از دست داده و در یک بحران عمیق اقتصادی و سیاسی قرار دارد. علاوه بر این، به گفته اوربان، کشورهای اتحادیه اروپا فرصت میانجیگری در درگیری در اوکراین را از دست دادند، زیرا نتوانستند اجرای توافقات مینسک را تضمین کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала