لاوروف: بیانیه زلنسکی در مورد حمله پیشگیرانه به روسیه تأییدی است بر تهدیدهای ناشی از کی یف

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه روسیه
وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بیانیه زلنسکی در مورد حمله پیشگیرانه به روسیه تهدیدهای ناشی از کی یف و ضرورت اجرای عملیات ویژه در اوکراین را ثابت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" دیروز، زلنسکی از اربابان غربی خود خواست تا یک حمله اتمی پیشگیرانه علیه روسیه انجام دهند. بنابراین، این شخص در ماهیت امر شواهد دیگری از تهدیدهای ناشی از رژیم کی یف به کل جهان ارائه کرد و عملیات نظامی ویژه برای خنثی کردن آنها آغاز شد."
لاوروف تلاش‌های منشی‌های مختلف زلنسکی را مضحک خواند که ادعا می کنند رئیس‌جمهور اوکراین چیز دیگری در سر دارد. وزیر امور خارجه افزود: "همه ما به یاد داریم که چگونه در ژانویه او تمایل اوکراین را برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای اعلام کرد. بنابراین، این فکر عمیقاً در او ریشه دارد".
رسانه: کی یف از واشنگتن می خواهد که موشک های ATACMS را برای حملات به کریمه تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
رسانه: کی یف از واشنگتن می خواهد که موشک های ATACMS را برای حملات به کریمه تحویل دهد
وزیر خارجه روسیه افزود: "زمانی که از امنیت زیست محیطی صحبت می کنیم، البته نمی توانیم از بحث هایی که اخیراً در مورد استفاده احتمالی از تسلیحات هسته ای در حال افزایش است،با سکوت عبور کنیم، به ویژه در این زمینه نمی توانیم در مورد اقدامات بی خردانه رژیم کیف که با هدف ایجاد خطرات استفاده از انواع سلاح های کشتار جمعی انجام می شود سکوت کنیم".
لاوروف یادآور شد که در جریان عملیات نظامی ویژه، حقایق بسیار نگران کننده فاش شد، از جمله وجود برنامه های بیولوژیکی نظامی غیرقانونی در آزمایشگاه های ایجاد شده توسط پنتاگون، از جمله آزمایش هایی برای تولید مواد شیمیایی ممنوعه. وی افزود: "و البته خطرناک ترین حملات پی در پی به نیروگاه اتمی زاپوروژیه ادامه دارد".
زلنسکی پیشتر از ناتو خواسته بود تا حملات پیشگیرانه را علیه روسیه انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала