در آمریکا از بایدن خواستند که ریاض را برای تمایل به سمت مسکو بکوبد

© AP Photo / Evan Vucciمشکل اصلی بایدن در آمریکا اعلام شد
مشکل اصلی بایدن در آمریکا اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
بلومبرگ: آمریکا باید به عربستان سعودی به دلیل تمایل به روسیه ضربه بزند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید عربستان سعودی را برای توافق مشترک با اوپک و روسیه برای کاهش دو میلیون بشکه ای تولید نفت مورد بازخواست قرار دهد. بابی گوش ستون نویس بلومبرگ در این باره می نویسد.
به گفته نویسنده، ایالات متحده باید به موقعیت "ویژه" پادشاهی خاورمیانه در سیاست خارجی آمریکا پایان دهد و همچنین سطح روابط دیپلماتیک با این کشور را کاهش دهد. این مقاله نویس گفت که عربستان سعودی اکنون باید از همان "حقوق عرفی" مانند مالزی یا برونئی برخوردار باشد.
گوش می نویسد: دیگر از روابط همزیستی ساختگی خبری نیست، دیگر خبری از تشکر ساختگی یا مزاحمت های ناشیانه نیست.
این روزنامه نگار متقاعد شده است که این اقدامات بیشتر از پچ پچ های توخالی واشنگتن در مورد عواقب سخت، به شاهزاده مغرور آسیب می زند.
این هفته، کشورهای اوپک پلاس توافق کردند که تولید نفت خود را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند و از سطح تولید توافق شده در ماه اوت به عنوان پایه استفاده کنند. این اتحاد تصمیم خود را با ابهامات پیرامون اقتصاد جهانی و پیش‌بینی‌ها برای بازار نفت توضیح داد. علیرغم بحران در حال گسترش انرژی در اروپا و افزایش قیمت انرژی در سایر مناطق جهان، این اقدام مورد حمایت همه شرکت کنندگان در معامله قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала