- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ایلان ماسک خود را یکی از طرفداران سرسخت اوکراین نامید

© AP Photo / Susan Walshایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2022
اشتراک
ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی، بنیانگذار شرکت های تسلا و اسپیس ایکس، در پاسخ به انتقادات از طرح خود برای حل مناقشه در اوکراین، گفت که او "طرفدار بزرگ اوکراین" است، اما طرفدار جنگ جهانی سوم نیست.
به گزارش اسپوتنیک، کارآفرین مشهور آمریکایی این نظر را در پاسخ به واکنش نشریه اوکراینی "کی یف پست" (Kyiv Post) به طرح پیشنهادی او برای حل و فصل بیان کرد. این نشریه با طرح ماسک مخالفت نموده و خاطرنشان کرد که "وضعیت ماسک به وضوح از کنترل خارج شده و به نظر می رسد غرور و جاه طلبی نقش بزرگی در تلاش های او برای تظاهر به متخصص بودن در اوکراین ایفا می کند." این نشریه از ماسک خواست که متوقف شده و اعتراف کند که در این کار زیاده روی کرده است.
این میلیاردر آمریکایی در واکنش به پیام این نشریه در توییتر نوشت: "من از طرفداران سرسخت اوکراین هستم، اما نه جنگ جهانی سوم".
ماسک روز دوشنبه نوشته بود که در مورد احتمال پیروزی اوکراین در صورت جنگ تمام عیار با روسیه تردید دارد و طرفین را به صلح فراخواند. او همچنین دیدگاه خود را در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد. این طرح خواستار "رای گیری مجدد" در دونباس "تحت نظارت سازمان ملل"، حفظ کریمه به عنوان "بخش رسمی روسیه، همانطوری که از سال 1783 (قبل از اشتباه خروشچف) بوده"، تضمین تامین آب برای کریمه، و وضعیت بی طرفی برای اوکراین است.
ماسک بعداً گفت که مناطق شرقی اوکراین که روس‌ها در آن اکثریت هستند، روسیه را ترجیح می‌دهند. این تاجر در حمایت از موضع خود نقشه ای از نتایج انتخابات اوکراین در سال 2012 منتشر کرد. بر روی آن می توان دید که در شرق کشور اکثریت قریب به اتفاق شهروندان به "حزب مناطق" رای دادند که ماسک آن را "طرفدار روسیه" می خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала