گزارش و تحلیل

واشنگتن با تمام قوا هژمونی آمریکا را نابود می کند

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن با تمام قوا هژمونی آمریکا را نابود می کند – دیپلماسی آمریکایی در واقع ضددیپلماسی است
واشنگتن با تمام قوا هژمونی آمریکا را نابود می کند – دیپلماسی آمریکایی در واقع ضددیپلماسی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2022
اشتراک
در 16 اکتبر، کار بیستمین کنگره حزب کمونیست چین آغاز می شود. در خارج از چین، ما باید در درجه اول به اصول سیاست خارجی آن توجه کنیم. توسط خود چینی ها، دستاوردهای بین المللی این کشور بین هجدهمین و بیستمین کنگره های CPC با فرمول "دیپلماسی با ویژگی های چینی برای عصر جدید" بیان شده است.
دو مقاله مهم وجود دارد. اولی به قلم شی جین پینگ در مجله حزبی Qiushi (جستجوی حقیقت) منتشر شده است. این مقاله در مورد این واقعیت است که در جهانی پر از تهدید و چالش، مبارزه بزرگی آغاز شده است. وظیفه چین در این جهان تکمیل احیای ملی است. دومین مقاله، در روزنامه رسمی People's Daily ارگان حزب کمونیست چین درباره دیپلماسی پکن در عصر جدید منتشر شده است. می توان آن را تمرین بزرگ ایده آلیسم نامید. اما بدون ایده آلیسم نمی توان پیشرفت کرد. آیا تلاش برای "اصلاح حکومت جهانی" که منجر به کنار گذاشتن اصل "برنده همه چیز را می گیرد" می شود اشتباه است؟ آیا باید برای ایجاد "نوع جدیدی از روابط بین‌المللی مبتنی بر احترام متقابل، برابری، عدالت و همکاری سودمند" تلاش کنیم؟
پیچیده ترین دکترین را می توان در یک عبارت ساده خلاصه کرد. در این مورد، سال هاست که پکن هیچ یک از شرکای خود را مجبور به کاری نکرده است. و این ایده آلیسم نیست، واقعا برای همه بهتر است. اگر امروز معلوم شود که کسی را مجبور کرده موفق میشوند، باز هم فردا فرا خواهد رسید. مقاله دیگری در همین زمینه در رسانه های چینی منتشر شده است: "برای آمریکا هیچ دیپلماسی وجود ندارد، جزء دیپلماسی زور". دارای حداقل تعمیم و حداکثر مشخصات است. ایده اصلی ساده است: ابرقدرت در حال افول اصلاً نمی داند چگونه دیپلماسی عادی را انجام دهد. برای سایر کشورها، ایالات متحده اگر مداخله نظامی مستقیم نداشته باشد، تهدید و فشار دارد. و نه چیزی بیشتر. به طور مشخص: تا به امروز تحریم های آمریکا علیه 40 کشور جهان اعمال شده است و این بیش از نیمی از جمعیت جهان است. در دوره دونالد ترامپ، به طور متوسط ​​سه تحریم در روز اعمال می شد. دولت بایدن نیز اکنون همین کار را می کند، اگرچه دموکرات ها پیشتر ترامپ را به خاطر آن مورد انتقاد قرار داده بودند.
و آنچه مهم است: نه تنها کسانی که به عنوان مخالف منصوب می شوند، بلکه شرکا نیز تحت فشار قرار می گیرند. این مقاله توضیح می ‌دهد که چگونه متیو پاتینگر، مسئول شورای امنیت ملی آمریکا برای آسیا، ساعت‌ها بر سر بریتانیایی‌ها فریاد زد که فناوری 5G چین را ول کنند. و او به هدف خود رسید و نزدیکترین متحد را از نظر فناوری برای چندین سال به عقب انداخت.
پنج دلیل تهدید حیاتی به آمریکا ناشی از  مشارکت راهبردی روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
گزارش و تحلیل
پنج دلیل تهدید حیاتی به آمریکا ناشی از مشارکت راهبردی روسیه و چین
و وقتی در مورد چین صحبت می کنیم - قدرتی که از نظر توان اقتصادی و نظامی تقریباً با ایالات متحده قابل مقایسه است - در طول سال ها به سختی می توان نمونه ای از کشوری را پیدا کرد که کشورهای کوچکتر یا ضعیف تر از خود را مجبور به انجام کاری کرده باشد. تبلیغات غرب علیه چین اینگونه عمل می کند: اگر چین کسی را مجبور نمی کند و هیچ ارزش یا عملی را در صحنه جهانی تحمیل نمی کند، آن وقت ما آن را متهم می کنیم که به کشورهای دیگر پول می دهد تا آنها را به سمت "تله اعتباری" سوق دهد. یا اجازه دهید تلاش های سرسختانه برای تحریک جمهوری خلق چین به درگیری در تنگه تایوان را به یاد بیاوریم. هدف از این اقدامات ساده بود: کشورهای ثالث باید ببینند که پکن نیز می تواند رفتار کند، اگر نه مانند ایالات متحده، حداقل شبیه ایالات متحده.
مشکل دیپلماسی چین این است که اصول آن کند و مبهم است. اما اصول
ضددیپلماسی، غرب را به بن بست می کشاند: وقتی از زور و فشار استفاده کنید، نفرت برانگیخته خواهید کرد و مجبور خواهید شد تا زمانی که صبر دیگران تمام شود، به افزایش این زور و فشار ادامه دهید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала