روسیه پس از نتایج همه پرسی از کشورهای سازمان ملل خواست واقعیت جدید را بپذیرند

© AFP 2023 / Alexander Nemenovروسیه پس از نتایج همه پرسی از کشورهای سازمان ملل خواست واقعیت جدید را بپذیرند
روسیه پس از نتایج همه پرسی از کشورهای سازمان ملل خواست واقعیت جدید را بپذیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه از کشورهای سازمان ملل متحد خواست تا پس از نتایج همه پرسی گذشته واقعیت جدیدی را بپذیرند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه در بیانیه اعلام کرد: روسیه از کشورهای سازمان ملل می خواهد که واقعیت جدیدی را در مورد همه پرسی برگزار شده در مناطق جمهوری دونتسک، جمهوری لوهانسک، خرسون و زاپروژیه را بپذیرند.
معاون رئیس هیئت روسی کنستانتین ورونتسوف، در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: روسیه از کشورهای سازمان ملل می خواهد که واقعیت جدید را در مورد همه پرسی برگزار شده در مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه بپذیرند.
ناظران بین المللی، از جمله ایتالیا، آلمان، ونزوئلا، لتونی و سایر کشورها - در مجموع بیش از ۱۳۰ نفر که روند همه پرسی را دنبال کردند، نتایج آنها را قانونی تشخیص دادند.
ورونتسوف گفت: ما از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم که واقعیت اجتناب‌ ناپذیر جدیدی را که خود زندگی دیکته می‌کند و بر اساس اراده آزاد مردم است، بپذیرند.
حقیقت راه خود را پیدا خواهد کرد، چه غرب بخواهد و چه نخواهد.
کنستانتین ورونتسوف
معاون رئیس هیئت روسی
همه پرسی در مورد ورود مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه به فدراسیون روسیه در ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شد.
با توجه به نتایج پردازش ۱۰۰٪ از آرا در دونتسک ۹۹.۲۳٪، در لوهانسک - ۹۸.۴۲٪، در منطقه خرسون - ۸۷.۰۵٪، در منطقه زاپاروژیه - ۹۳.۱۱٪ از کسانی که به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند.
در ۳۰ سپتامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در پی نتایج همه پرسی در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپروژیه در مورد پذیرش مناطق به روسیه امضا کرد. روز چهارشنبه، پوتین قوانین فدرال را امضا کرد که پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه را تأیید می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала