Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

مبارزه با بحران انرژی چقدر برای اروپا هزینه خواهد داشت؟

© Sputnik / Vitaly Podvitskiمبارزه با بحران انرژی چقدر برای اروپا هزینه خواهد داشت؟
مبارزه با بحران انرژی چقدر برای اروپا هزینه خواهد داشت؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2022
اشتراک
هزینه های اتحادیه اروپا برای کاهش پیامدهای بحران انرژی در سال 2023 می تواند در مجموع 1 تا 1.6 تریلیون یورو باشد که همطراز زیان های بالقوه برای تولید ناخالص داخلی در صورت غیرفعال بودن اروپا در مبارزه با بحران خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در کار تحقیقی شرکت "یاکوف و شرکا" تحت عنوان "بیلان انرژی اروپا در واقعیت جدید" گفته می شود
کارشناسان این شرکت معتقدند:" کل هزینه های اتحادیه اروپا برای پرداخت غرامت گاز به مشاغل و خانوارها، غرامت اضافی به کارکنان شرکت های تعطیل شده، سرمایه گذاری در کاهش وابستگی به انرژی و سایر اقدامات در سال 2023 می تواند در مجموع به 1-1.6 تریلیون یورو برسد. این همطراز ضرر بالقوه برای تولید ناخالص داخلی در صورت عدم مقابله فعالانه با بحران است اما باید امکان اجتناب از اثر دومینو و تضعیف بیشتر اقتصاد را فراهم کند".
کارشناسان احتمال می دهند در سال 2023، دولت های کشورهای اروپایی به مدیریت دستی اقتصاد ادامه خواهند داد یا به دلیل افزایش واردات انرژی، کاهش تولید و صادرات و تاثیرات ثانویه در صنایع مرتبط مجبور به کاهش تولید ناخالص داخلی به میزان 0.9-1.7 تریلیون یورو یا 6.5-11.5 درصد خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала