هزینه ۸۰ میلیون دلاری اسپیس ایکس برای اوکراین تا به امروز

© AP Photo / Susan Walshهزینه ۸۰ میلیون دلاری اسپیس ایکس برای اوکراین تا به امروز
هزینه ۸۰ میلیون دلاری اسپیس ایکس برای اوکراین تا به امروز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2022
اشتراک
ماسک پس از انتقاد از کی یف گفت که اسپیس ایکس تاکنون ۸۰ میلیون دلار برای اوکراین هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، پس از انتقاد اوکراینی‌ها از پیشنهادات وی برای حل مناقشه، گفت که شرکت او تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار برای اوکراین هزینه کرده است.
در حال حاضر، هزینه های خود اسپیس ایکس برای پرتاب و نگهداری (شبکه ماهواره ای) "استارلینک" در اوکراین حدود ۸۰ میلیون دلار است.
ماسک در توییتی نوشت: حمایت ما از روسیه ۰ دلار است. وی خاطرنشان کرد که تلاش اوکراین برای بازپس گیری کریمه منجر به مرگ و میر گسترده خواهد شد، احتمالاً شکست خواهد خورد و می تواند منجر به جنگ هسته ای شود. وی افزود: این برای اوکراین و زمین وحشتناک خواهد بود.
ماسک روز دوشنبه نوشت که در مورد احتمال پیروزی اوکراین در صورت جنگ تمام عیار با روسیه تردید دارد و طرفین را به صلح فراخواند.
او همچنین دیدگاه خود را در مورد حل و فصل مناقشه در اوکراین ارائه کرد. این طرح خواستار "رای گیری مکرر در مناطق ضمیمه تحت نظارت سازمان ملل، حفظ کریمه "بخش رسمی روسیه، همانطور که از سال ۱۷۸۳ (قبل از اشتباه خروشچف) بوده است، تضمین تامین آب کریمه و وضعیت بی طرف برای اوکراین است. در پاسخ به انتشارات ماسک، ولادیمیر زلنسکی یک نظرسنجی در میان کاربران راه اندازی کرد و از آن پرسید که کدام ایلان ماسک را بیشتر دوست دارند - کسی که از اوکراین یا روسیه حمایت می کند و کاربران شبکه های اجتماعی طرفدار اوکراین با انتقادهایی از جمله فحش دادن به زبان اوکراینی به ماسک حمله کردند.
استارلینک یک شبکه ماهواره ای نسل جدید است که برای دسترسی به اینترنت پهن باند در سراسر جهان طراحی شده است.
روز یکشنبه، کمپانی اسپیس ایکس "SpaceX" ماسک ۵۴ ماهواره استارلینک را به مدار زمین فرستاد و این شرکت اکنون بیش از ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک با بیش از نیم میلیون مشترک فعال دارد.
برنامه اولیه پرتاب ۱۲۰۰۰ ماهواره استارلینک بود اما این شرکت درخواست پرتاب ۳۰۰۰۰ ماهواره دیگر را داده است. بر اساس نقشه پوشش منتشر شده در وب سایت این شبکه، اتصال به استارلینک برای ساکنان روسیه، چین، بلاروس، ایران، افغانستان و کره شمالی در دسترس نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала