نظر کارشناسی از کره شمالی درباره پرتاب موشک بالستیک از این کشور

© AP Photo / Ahn Young-joonکره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد
کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2022
اشتراک
کارشناس کره شمالی: واشنگتن و پیونگ یانگ در تلاش برای ترساندن یکدیگر با بازی های احمقانه تسلیحاتی و لاف زدن و مسابقه تسلیحاتی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، کیم دونگ یوپ، دانشیار دانشگاه مطالعات کره شمالی می گوید: به احتمال زیاد این یک موشک Hwaseong-12 است که در 30 ژانویه در روستای Mupyong-ri، استان Jagang آزمایش شده است. همین موشک پیش از این دو بار در ماه های آگوست و سپتامبر 2017 از ژاپن عبور کرده و در جریان شلیک در آب های اطراف جزیره گوام به آن اشاره شده است.
با توجه به اینکه اکثر نیروها و دارایی های استراتژیک ایالات متحده در حال حرکت به منطقه شبه جزیره کره از گوام می آیند، به نظر می رسد آخرین پرتاب در ادامه مجموعه کاملی از پرتاب های موشک بالستیک کوتاه برد در پاسخ به ورود ناوهواپیما بر ریچارد ریگان به پوسان است. این بیانیه نارضایتی و نشان دادن تهدیدی است که تسلیحات استراتژیک آمریکایی در حال استقرار در شبه جزیره کره دارد.
مطمئنا اکنون تحلیل های زیادی وجود خواهد داشت که همه اینها برای ایجاد فضایی مناسب برای آزمایش هسته ای است. اما اینها چیزهای کاملاً متفاوتی هستند.
ظاهراً در صف بعدی پیونگ یانگ، پرتاب موشک های بالستیک زیردریایی (از نوع Pukkykson-3) از زیردریایی و آزمایش موشک بالستیک قاره پیما در برد واقعی خواهد بود.
اکنون هر دو طرف (واشنگتن و پیونگ یانگ) در تلاش برای ترساندن یکدیگر با بازی های احمقانه تسلیحاتی و لاف زدن و مسابقه تسلیحاتی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала