روسیه از آمریکا خواست تا موشک هایی را که مناقض معاهده INF است مستقر نکند

© WikipediaMinuteman III test launch, 1994
Minuteman III test launch, 1994 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2022
اشتراک
روسیه از ایالات متحده و متحدانش خواست اولین کسانی نباشند که سیستم هایی را که قبلاً توسط معاهده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) ممنوع شده است، مستقر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات، در سخنرانی خود در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که توسط کنستانتین ورنتسوف، معاون رئیس هیئت روسیه قرائت شد، گفت: روسیه از ایالات متحده و متحدانش می خواهد متعهد شوند که اولین نفری نباشند که سامانه هایی را که قبلاً توسط معاهده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) ممنوع شده است، مستقر نکنند. که توسط معاون رئیس هیئت روسی کنستانتین ورونتسوف خوانده شد.
به گفته وی، خاتمه معاهده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) در نتیجه خروج آمریکا از آن به این واقعیت منجر شده است که از نظر معاهدات بین المللی در رابطه با خلع سلاح موشکی هسته ای، جهان بیش از 30 سال به عقب پرتاب شده است.
ورنتسوف گفت: "ما از واشنگتن و متحدانش می‌خواهیم که مسئولیت خود را نشان دهند و بر اساس رفتار متقابل، تعهدات مشابهی را بپذیرند که روسیه بر عهده گرفته است - اولین کسی نباشند که سیستم‌هایی را که قبلاً بر اساس معاهده INF ممنوع شده است، مستقر کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала