تائید رسانه‌ های ایتالیایی از بازداشت یک تبعه این کشور در تهران

© Photo / ANSAالسیا پیپرنو
السیا پیپرنو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2022
اشتراک
خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) مدعی شد آلسیا پیپرنو ۳۰ ساله اهل شهر رم که به ایران سفر کرده بود در ۲۸ سپتامبر در تهران بازداشت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایتالیا تاکنون از تایید این خبر خودداری کرده است.
پیشتر وزارت اطلاعات در بیانیه ۳ روز پیش خود به بازداشت تعدادی تبعه کشورهای خارجی من جمله ایتالیا اشاره کرده بود. گفتنی است وی در صفحه اینستاگرام خود نیز در حمایت از ناآرامی‌ های اخیر مطالبی منتشر کرده بود.
پدر آلسیا پیپرنو، یک زن ایتالیایی که در ایران بازداشت شده است، گفته است که خانواده به شدت نگران وضعیت اسفناک او هستند. ایران موج گسترده‌ ای از دستگیری‌ ها را در پی آغاز اعتراضات خیابانی در ارتباط با مرگ مهسا امینی زن ۲۲ ساله کُرد پس از بازداشت وی توسط پلیس اخلاق به اتهام نقض قوانین پوشش جمهوری اسلامی به راه انداخته است.
آلبرتو پیپرنو به آنسا گفت: ما بسیار نگران هستیم، متاسفانه وضعیت خوب نیست، ما با واحد بحران وزارت خارجه در تماس هستیم که تمامی مراحل مربوطه را فعال کرده است.
پیپرنو گفت که روز یکشنبه با دخترش از زندان تهران تماس تلفنی داشته است. "پس از تماس تلفنی آلسیا از زندان دیروز، ما هیچ خبری نداشتیم، ما از او چیزی نشنیدیم.
آلبرتو پیپرنو در یک پست فیس بوک که متعاقباً حذف شد، گفت که تا تماس روز یکشنبه، خانواده به مدت چهار روز از تولد ۳۰ سالگی او در ۲۸ سپتامبر خبری از این زن نداشتند.
پدر این دختر گفت که دخترش "مسافری انفرادی است که برای کشف عادات و آداب و رسوم مردم (مختلف) به سراسر جهان می‌رود. او گفت: او همیشه به سنت‌ها و در موارد خاص به تعهدات هر کشوری که از آن سفر کرده احترام گذاشته است.
السیا پیپرنو در پست اخیر خود در اینستاگرام گفته بود که ترک ایران "عاقلانه‌ ترین" کار برای اوست، اما گفت که نمی‌تواند "تا حدی چون من بخشی از همه اینها هستم" را ترک کند. اما در روز تولدش گفت که تصمیم گرفته به پاکستان برود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала