- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ماسک دیدگاه خود را درباره صلح بین روسیه و اوکراین ارائه کرد

© AP Photo / Susan Walshایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2022
اشتراک
ماسک پیشنهاد کرد که کریمه به عنوان بخشی از روسیه حفظ شود.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی، دیدگاه خود را برای حل مناقشه در اوکراین با حفظ کریمه به عنوان بخشی از روسیه و رفراندوم مجدد تحت نظارت سازمان ملل در دونباس، در مناطق خرسون و زاپروژیا پیشنهاد کرد.
او در توییتر نوشت: "با احتمال زیاد این در نهایت نتیجه خواهد بود. تنها سوال این است که قبل از آن چند نفر خواهند مرد".
ماسک چهار منطقه از "دنیای اوکراینی-روسی" را فهرست کرد و از کاربران دعوت کرد نگرش خود را نسبت به این پروژه بیان کنند. تاکنون 58.7 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با این تاجر موافق هستند، در حالی که 41.3 درصد مخالف هستند.
این طرح خواستار "رای گیری مکرر در مناطق ضمیمه تحت نظارت سازمان ملل"، حفظ کریمه "بخش رسمی روسیه، همانطور که از سال 1783 (قبل از اشتباه خروشچف) بوده است"، تضمین تامین آب کریمه و وضعیت بی طرف برای اوکراین است.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل به پیوستن به روسیه رای دادند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی‌یف حمایت می کنند. به نوبه خود، رئیس جمهور روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "برای همیشه بسته شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала