چین ۲۲ هواپیما و ۴ کشتی به تایوان فرستاد

CC BY-SA 4.0 / Alert5 / Flypast of the Chengdu J-20 during the opening of Airshow China in Zhuhai (cropped photo)چین ۲۲ هواپیما و ۴ کشتی به تایوان فرستاد
چین ۲۲ هواپیما و ۴ کشتی به تایوان فرستاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: ارتش چین ۲۲ هواپیما و ۴ کشتی به سمت این جزیره فرستاده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع این جزیره در گزارشی روزانه اعلام کرد: ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) روز یکشنبه ۲۲ هواپیما و چهار کشتی جنگی را به منطقه ای نزدیک تایوان اعزام کرد.
بر اساس پیامی که در حساب کاربری رسمی وزارت دفاع در توییتر منتشر شده است، تا ساعت ۱۷:۰۰ (۱۲:۰۰ به وقت مسکو) روز یکشنبه، چهار کشتی و ۲۲ فروند هواپیمای PLA در آب ها و حریم هوایی منطقه اطراف تایوان مشاهده شده اند که ۸ فروند از آنها جنگنده های J-11، دو جنگنده J-16، پهپادهای BZK-005 و CH-4، هواپیماهای ترابری چند منظوره Y-8 و Y-9 از به اصطلاح "خط میانه" در تنگه تایوان عبور کردند و وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جزیره تایوان شدند.
تایوان یک گشت هوایی برای نظارت بر وضعیت فرستاد، هشدارهای رادیویی صادر کرد و سامانه های موشکی ضد هوایی مستقر کرد.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در اوایل ماه آگوست، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال ۱۹۴۹ پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند.
ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سر گرفته شد. از اوایل دهه ۱۹۹۰، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌ های غیردولتی انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала