نواک: آمریکا، لهستان و اوکراین ذی نفعان احتمالی حادثه نورد استریم هستند

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر نواک: آمریکا، لهستان و اوکراین ذی نفعان احتمالی حادثه نورد استریم هستند
نواک: آمریکا، لهستان و اوکراین ذی نفعان احتمالی حادثه نورد استریم هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
معاون نخست وزیر روسیه، روز یکشنبه گفت که ایالات متحده، لهستان و اوکراین مخالفت خود را آشکارا در گذشته با پروژه نورد استریم ابراز کرده بودند و بنابراین، ممکن است علاقه مند به آسیب زدن خطوط لوله باشند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه، اظهار داشت: ایالات متحده، اوکراین و لهستان گفتند که این زیرساخت ها کار نخواهد کرد و هر کاری که می‌توانند برای اطمینان از آن انجام خواهند داد، به همین دلیل است که ما باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنیم.
این مقام ارشد در پاسخ به این سوال که آیا خطوط لوله ممکن است به دلیل سرازیر شدن آب از کار بیفتد، خاطرنشان کرد که نمی توان به طور قطعی گفت زیرا قبلاً چنین اتفاقی رخ نداده است.
نواک گفت: البته تعمیر زیرساخت ها از نظر فنی امکان پذیر است اما زمان بر است و بودجه مناسب می طلبد، مطمئن هستم که قابلیت های لازم پیدا خواهد شد.
روز دوشنبه، خطوط لوله دریایی نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در دریای بالتیک بر اثر انفجار آسیب دیدند و از کار افتادند. مقامات سوئدی و دانمارکی گفتند که نشت گاز ناشی از انفجارهای زیر دریا را کشف کرده‌اند و اتفاق نظر بر این است که این حادثه در نتیجه خرابکاری بوده است.
روز جمعه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ایالات متحده و متحدانش اکنون سیاست خود را از اعمال تحریم ها به تخریب زیرساخت های انرژی تغییر داده اند. دادستانی کل روسیه در حال بررسی این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی بین المللی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала