رسانه ها: اطلاعات شخصی نخست وزیر بریتانیا به بیرون درز کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: اطلاعات شخصی نخست وزیر بریتانیا به بیرون درز کرد
رسانه ها: اطلاعات شخصی نخست وزیر بریتانیا به بیرون درز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
دیلی میل افشا کرد، که اطلاعات شخصی لیز تراس نخست وزیر بریتانیا در فضای مجازی به بیرون درز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیلی میل می نویسد هکرها شماره تلفن همراه لیز تراس نخست وزیر بریتانیا و ۲۵ عضو دیگر دولت را منتشر کردند.
بنابراین، در سایت مجرمان سایبری که این روزنامه نام آن را ذکر نمی کند، داده های شبه کوارتنگ وزیر خزانه داری، بن والاس وزیر دفاع، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه، سوئلا براورمن وزیر کشور و سایر مقامات در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
طبق گزارش این نشریه، اطلاعات را می توان تنها با ۶.۴۹ پوند به دست آورد؛ دولت بریتانیا شروع تحقیقات را اعلام کرده و تصریح کرده که برخی از داده ها قبلاً قدیمی هستند. با این حال، همانطور که در مقاله اشاره شد، روزنامه نگاران تحقیقات شخصی انجام دادند و مطمئن شدند که شماره ذکر شده واقعاً از سال ۲۰۱۱ توسط تراس استفاده می شده است.
این روزنامه می نویسد: زمانی که خبرنگار ما شماره تلفن نخست وزیر را در واتس اپ اضافه کرد، عکس پروفایل نخست وزیر که در کریسمس گذشته گرفته شده بود در پروفایل او ظاهر شد.
در مقابل این پس‌ زمینه، نگرانی‌هایی در میان کارشناسان امنیتی و جرایم سایبری وجود دارد. "این واقعیت که شماره تلفن نخست وزیر و همکاران کابینه او آنلاین است نشان دهنده یک نقض امنیتی فوق العاده است.
سرهنگ فیلیپ اینگرام افسر سابق اطلاعاتی بریتانیا و کارشناس امنیت سایبری، گفت: این واقعاً تکان دهنده و نگران کننده است و باعث ناآرامی در دولت خواهد شد.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که هکرها اطلاعات شخصی مارسلو ربلو دی سوزا رئیس جمهور پرتغال را منتشر کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала