حمله نیروی هوایی روسیه به واحدهای نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله نیروی هوایی روسیه به واحدهای نیروهای مسلح اوکراین
حمله نیروی هوایی روسیه به واحدهای نیروهای مسلح اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از حملات هوایی به نیروهای مسلح اوکراین در جهت کراسنولیمانسکی خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت که هوانوردی روسیه بیش از ۲۰۰ شبه نظامی اوکراینی را در منطقه کراسنی لیمان منهدم کرد. در جهت کراسنولیمانسکی، در نتیجه حملات هوایی نیروهای هوافضای روسیه در منطقه شهرک یامپولوفکا جمهوری خلق دونتسک، تلفات دشمن به بیش از ۲۰۰ پرسنل نظامی، ۳۲۰ مجروح، رسید.
در این گزارش آمده است: ۱۰ تانک و ۲۵ خودروی جنگی پیاده نظام منهدم شد.
وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در نتیجه دفاع سرسختانه و حملات آتش گسترده نیروهای روسی، تهاجم دشمن در این منطقه خنثی شد و ۳۱ دستگاه تانک، ۷۸ واحد تجهیزات ویژه و بیش از ۲۴۰ نظامی اوکراینی منهدم شد.
به طور کلی، ارتش روسیه در طول روز ۴۳ تانک اوکراینی، ۸۹ واحد دیگر تجهیزات نظامی و بیش از ۴۰۰ پرسنل نظامی را در جهت نیکولایف-کریوی ریه منهدم کرد. در جهت کوپیانسک، حملات موشکی را به مناطق تمرکز تیپ های مکانیزه ۹۲ و ۱۴ نیروهای مسلح اوکراین انجام داد. تلفات این واحدها بالغ بر ۱۰۰ نفر و ۱۲ واحد تجهیزات نظامی بوده است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
در ۳۰ سپتامبر، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و سران مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا توافقنامه هایی را در مورد پذیرش سرزمین های جدید به روسیه امضا کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала