تسلا از ربات اپتیموس رونمایی کرد +عکس، ویدئو

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر ربات انسان نما "robo-c"
ربات انسان نما robo-c - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
رونمایی تسلا از ربات هوش مصنوعی به صورت ویژه استفاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "ایلان 5ماسک"(Elon Musk) پس از ماه‌ها توئیت و طعنه زدن، سعی دارد تا انتظارات را برآورده کند. وی در توئیتی گفته بود که مردم می‌توانند در رویداد "روز هوش مصنوعی تسلا"(Tesla AI Day)، انتظار جزئیات فنی زیاد و نمایش سخت‌افزاری جالبی را داشته باشند. ربات انسان‌نمای موسوم به "اپتیموس"(Optimus) شرکت فناوری "تسلا"(Tesla)، ستاره نمایش است. تسلا صبح جمعه، یک کلیپ کوتاه از یک جفت دست رباتیک را به اشتراک گذاشت که به شکل قلب ساخته شده بود. در توئیت این شرکت آمده بود: دست‌های اپتیموس. این تصویر تولید شده توسط رایانه نیست. این ربات انسان‌نما که برای مصارف صنعتی و خانگی در نظر گرفته شده است، نخستین بار در روز هوش مصنوعی در اوت سال ۲۰۲۱ معرفی شد.
ماسک در مقاله‌ای که در مجله "China Cyberspace" به چاپ رسید، نوشت: "ربات‌های تسلا ابتدا برای جایگزینی افراد در کارهای تکراری، خسته‌کننده و خطرناک در نظر گرفته می‌شوند اما چشم‌انداز این است که خدماتی مانند پخت و پز، چمن‌زنی و مراقبت از سالمندان را به میلیون‌ها خانوار ارائه دهند." تسلا که رباتی با قد و وزن نزدیک به یک فرد بزرگسال است، می‌تواند اشیای سنگین را حمل کند یا بردارد، با قدم‌های کوچک به سرعت راه برود و صفحه نمایش روی صورت آن، یک رابط تعاملی برای ارتباط با مردم است.‌‌ ماسک تایید کرد که قصد دارد روی بهبود هوش ربات و حل مشکل تولید در مقیاس بزرگ پس از رونمایی نمونه اولیه تمرکز کند. وی افزود: "پس از آن، با افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه‌ها، سودمندی ربات‌های انسان‌نما سالانه افزایش می‌یابد.
در آینده، یک ربات خانگی ممکن است ارزان‌تر از یک خودرو باشد. شاید در کمتر از یک دهه، مردم بتوانند یک ربات را برای والدین خود به عنوان هدیه تولد بخرند. ربات تسلا قرار است شامل رایانه خودکار مورد استفاده در خودروهای الکتریکی این شرکت باشد که به آن امکان می‌دهد تا اجسام را در دنیای واقعی بشناسد؛ اگرچه ربات حسگرها و محرک‌های سفارشی‌سازی‌ شده خود را خواهد داشت.
همچنین، این ربات می‌تواند تا وزن ۶۸ کیلوگرم را بلند کند، وزنی معادل ۲۰ کیلوگرم را حمل کند، با سرعت پنج مایل در ساعت راه برود و دست‌هایی شبیه به دست انسان همراه با حسگرهای بصری داشته باشد که به آن توانایی دیدن را می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала