بریتانیا بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان را در تاریخ این کشور ثبت کرده است

© AP Photo / Larry Croweبریتانیا بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان را در تاریخ این کشور ثبت کرده است
بریتانیا بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان را در تاریخ این کشور ثبت کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
در بریتانیا، شیوع آنفولانزای مرغی ثبت شد و نسبت به کمبود بوقلمون هشدار داده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه ملی کشاورزان (NFU)، اعلام کرد: ساکنان بریتانیا ممکن است به دلیل بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان در تاریخ این کشور با کمبود بوقلمون کریسمس مواجه شوند.
به گفته این اتحادیه، در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس، بیش از سه میلیون پرنده ذبح شده اند، آنفولانزا در ۱۵۵ منطقه در سراسر بریتانیا شناسایی شده است.
جیمز موترشد رئیس شورای طیور اتحادیه ملی کشاورزان، گفت: این یک خطر است؛ به عنوان مثال، اگر آنفولانزای مرغی بوقلمون ها را لمس کند، می تواند باعث تخریب جمعی شود، که می تواند منجر به مشکلات واقعی در زنجیره تامین در آستانه کریسمس شود.
بوقلمون یکی از محبوب ترین غذاهای روی میز کریسمس بریتانیا است، نگرانی ها در مورد کمبود بوقلمون کریسمس در بریتانیا سال هاست که افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱، رئیس اتحادیه طیور بریتانیا گراهام دیر، در مورد خطرات کمبود محصول اصلی برای میز کریسمس به دلیل کمبود کارگر در صنعت صحبت کرد. بعداً نمایندگان صنعت تجارت به اسپوتنیک اطمینان دادند که انگلیسی ها با این مشکل روبرو نخواهند شد.
آنفولانزای پرندگان یک بیماری عفونی ناشی از سویه‌های ویروس آنفولانزای A است که در سراسر جهان شایع است. بسیاری از گونه های پرندگان وحشی از عفونت با این ویروس بدون علائم آشکار آسیب به سلامتی خود جان سالم به در می برند، اما برخی از آنها، از جمله پرندگان اهلی، به بیماری مبتلا می شوند که می تواند به انسان منتقل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала