ارمنستان با نماینده وزارت امور خارجه آمریکا درباره حل و فصل قره باغ گفتگو کرد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان
آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در خصوص روابط ارمنستان و آذربایجان با مشاور وزارت امور خارجه گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان روز یکشنبه در مورد مسائل مربوط به حل و فصل قره باغ و روابط ارمنستان و آذربایجان با فیلیپ ریکر، رئیس مشترک آمریکایی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، مشاور ارشد وزارت امور خارجه در مذاکرات قفقاز گفتگو کرد.
در این دیدار، طرفین درباره مسائل مربوط به امنیت و ثبات منطقه، روابط ارمنستان و آذربایجان، حل و فصل مشکل قره باغ کوهستانی تبادل نظر کردند.
میرزویان با ارائه جزئیات تجاوز نظامی اخیر آذربایجان به خاک ارمنستان، بر اهمیت اقدامات شرکای بین المللی برای رفع پیامدهای آن و جلوگیری از تجاوزات جدید از جمله معرفی سازوکارهای بین المللی تاکید کرد.
میرزویان در رابطه با جنایات جنگی که توسط نیروهای مسلح آذربایجان با ظلم خاصی انجام شده و فیلم های ضبط شده آن به طور گسترده توسط طرف آذربایجانی در شبکه های اجتماعی پخش می شود، تاکید کرد که طرف ارمنی تمام تلاش خود را برای محاکمه عاملان آن به کار خواهد گرفت. سرویس گفت.
در شب 13 سپتامبر، درگیری ها در مرز ارمنستان و آذربایجان آغاز شد، طرفین یکدیگر را به آغاز تشدید متهم کردند. ایروان اعلام کرد که ارتش آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد مناطق مرزی ارمنستان - مناطق گغارکونیک، وایوتس دزور، سیونیک (ارمنستان را به ایران متصل می کند) شلیک کرد. این مناطق ربطی به قره باغ ندارند. باکو اعلام کرد که ارتش ارمنستان به سمت مواضع نظامیان آذربایجان در مرز شلیک کرد، درگیری رخ داد. وزارت خارجه آذربایجان ارمنستان را به قصد برهم زدن روند صلح متهم کرد. هر دو طرف از تلفات نظامی خود خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала