یک جهش بزرگ در حوزه زیرساخت ارتباطات سیار و ثابت در ایران

© Depositphotos.com / Mikdamاینترنت
اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات: محدویت های اینترتی روزهای اخیر که به دلیل مسائل امنیتی است هم می گذرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران روز اول اکتبر (شنبه) با بیان اینکه فناوری اطلاعات سفر را تسهیل کرده است، اظهار داشت که در گردشگری هوشمند با کمک هوش مصنوعی می‌توان خدمات جدیدتر و باکیفیت‌تر به مردم ارایه کرد.
وی در ادامه افزود:"با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بومی موجود برای سفر تا اعماق یک روستا را می‌توانیم رصد کنیم. حتی مردم می‌توانند اطلاعات را به روز کنند، به طور کلی سفر و گردشگری در حال تسهیل شدن است.
زمانی دسترسی به سرعت اینترنت ۳G و نسل سوم با حداکثر سرعت یک یا دو مگابایت سرعت وجود داشت، با آمدن نسل چهارم ۴G و ۴.۵G فناوری های بعدی که سرعت را تا چند۱۰ مگابایت افزایش داد همین باعث ایجاد کسب و کارهای جدید شد زیرساخت جدید باعث شد نرم افزارهای کاربردی و سامانه هایی جدیدی که پیش از این وجود نداشت راه اندازی شود.
 اتاق بازرگانی ایران: کاهش سرعت اینترنت ملموس شده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2022
اتاق بازرگانی ایران: کاهش سرعت اینترنت ملموس شده و معاملات بورسی با دشواری انجام می‌شود
در آستانه یک جهش بزرگتر در حوزه زیرساخت ارتباطات سیار و ثابت هستیم. پیگیر اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها هستیم که با اجرای این طرح سرعت را نامحدود می کند، تا حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگا بایت در برخی جاها تا ۱ گیگابایت افزایش دادیم، با سرعت ۱۰ تا ۱۵مگابایت بر ثانیه کنونی قابل مقایسه نیست که نشان می دهد سرعت حتی تا صد برابر هم می شود.
با اجرای این طرح پارامترهای کیفی ارتقا پیدا می کند، تاخیرها کمتر می‌شود، در ارتباطات ثابت طرح بزرگی در دست اقدام داریم که حدود ۸۰ درصد مردم به سرعت بالای اینترنت دست پیدا می‌کنند.
توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم را که تولید فیبر نوری است، شروع کرده‌ایم، این طرح در حوزه ارتباطات ثابت و همراه در حال انجام است که تا پایان دولت سیزدهم شاهد یک اتفاق بیافتد و ظرفیت فراهم شود باید سرویس ها مربوطه ومحتوای متناسب آن نیز تولید شود.
در رابطه با محدویت های اینترتی روزهای اخیر، این شرایط که به دلیل مسائل امنیتی است هم می گذرد، و مسیر شتابان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک فناروی راهبردی در کشور ادامه خواهیم داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала