دادگاهی در آمریکا حکومت ایران را به پرداخت غرامت به خانواده سیامک پورزند محکوم کرد

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاهی در آمریکایی حکومت ایران را به پرداخت غرامت به خانواده سیامک پورزند محکوم کرد
دادگاهی در آمریکایی حکومت ایران را به پرداخت غرامت به خانواده سیامک پورزند محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
اشتراک
دادگاهی در آمریکا ایران را به پرداخت 34.8 میلیون دلار به خانواده سیامک پورزند، روزنامه‌نگار و منتقد دولت جمهوری اسلامی که گفته می‌شود در سال 2011 در حبس خانگی در تهران خودکشی کرد، محکوم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، قاضی جان دی. بیتس در دادگاه ناحیه کلمبیا، حکومت ایران را به پرداخت 17.4 میلیون دلار غرامت و به همان میزان جریمه به همسر و دختران سیامک پورزند که یک دهه را با وجود درخواست های سازمان های بین المللی مدفع حقوق بشر درباره ضرورت رفتار عادلانه و آزادی وی در زندان‌های ایران و در حبس خانگی سپری کرده بود، محکوم کرده است.
خاطرنشان می‌شود که قاضی امریکایی در حکم خود ، بر اساس مستثنی شدن تروریسم از مصونیت حاکمیتی در قانون مصونیت حاکمیت خارجی در آمریکا، حکومت ایران را مسئول گروگان‌گیری و شکنجه سیامک پورزند دانست. در عین حال، قاضی مدرکی مبنی بر کشتن مستقیم پورزند توسط ایران پیدا نکرد.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، پورزند در سال 1381 به اتهام جاسوسی و تحریک به ارتکاب فساد و اقدامات منافی عفت به 11 سال زندان محکوم شد. گفته می شود که او در سال 2011 در حبس خانگی خودکشی کرد، اما اعضای خانواده ادعا کردند که او در واقع توسط مقامات ایرانی کشته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала