نظر دبیر شورای امنیت روسیه درباره انفجارات اخیر در نورد استریم

© Sputnik / Sergey Guneevنیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست سران سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع درباره انفجارهای اخیر در خط لوله های گاز نورد استریم اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف گفت : "بدیهی است که ذینفع اصلی، در درجه اول اقتصادی، ایالات متحده است... ضروری به نظر می‌رسد که باید تلاش‌های هماهنگ برای افشای سفارش دهندگان و عاملان این جنایت انجام شود که نمونه خوبی از تعامل موثر ما خواهد بود."
روز دوشنبه گذشته ، حوادثی به طور همزمان در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا رخ داد. بر اساس اطلاعات مقامات دانمارک و سوئد، دو نشت گاز در نورد استریم 1و یک نشت گاز در نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم کشف شد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند در این خط لوله را منتفی نمی دانند. مرکز لرزه نگاری سوئد انفجارهای قوی زیر آبی را در منطقه نشت گاز ثبت کرده است.
طرف روسی به محض اطلاع حاصل شدن از ین حادثه، رسماً از دانمارک اطلاعاتی در مورد وضعیت اضطراری نورد استریم درخواست کرد. مقامات دانمارک فدراسیون روسیه را از انفجارات در محل نشت گاز مطلع کردند. اپراتور نورد استریم،شرکت نورد استریمAG، گزارش داد که این وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان انجام تعمیرات غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала