ایران از خنثی کردن عملیات تروریستی در دو هواپیمای مسافربری خبر داد

© AFP 2023 / Remy Gabaldaپیام جالب بازیگر ایرانی به مسئولین درباره سقوط هواپیما
پیام جالب بازیگر ایرانی به مسئولین درباره سقوط هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
وزارت اطلاعات ایران از خنثی کردن عملیات تروریستی در دو هواپیمای مسافربری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت اطلاعات ایران از خنثی کردن عملیات تروریستی در دو هواپیمای مسافربری خبر داد.
در بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات آمده است:
همچنان‌که درگذشت غمبار مرحومه امینی در این مقطع را صرفاً دستاویزی برای پروژه و توطئه‌ی بزرگِ طراحی شده برای تحریک اقشاری از مردم، وارد کردن گروهک‌های تروریستی و تکفیری به صحنه، انجام خرابکاری و کشته‌سازی در چارچوب "مدل صهیونیستی حداکثر خشونت" قرار دادند. اما پیش از واقعه‌ی مذکور و در خلال روزهای اغتشاش نیز، وقایع دیگری به‌عنوان مقدمات شورش یا مکمل و مقوّم آن اتفاق افتاده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
الف) در چند ماه گذشته، برخی سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی، دوره‌های "آموزش مربیّان براندازی" برای تعدادی از عناصرِ مرتبط و از پیش نشان شده برگزار کرده بودند. در این دوره‌ها که برخی در کشورهای منطقه و تعدادی خارج از منطقه برگزار می‌شدند، آموزش‌های نحوه‌ی مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی، نافرمانی مدنی و براندازی تدریس می‌شد و قرار بر این بود که افراد آموزش دیده، آموخته‌ها را به عناصر دیگری در داخل کشور منتقل نمایند. اما تعدادی از این افراد از همان ابتدا توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شناسایی و چند نفر از آن‌ها ظرف ماه‌های گذشته بازداشت شده و سناریوی جبهه‌ی استکبار را تشریح کرده بودند. شایان ذکر است که دو تبعه‌ی فرانسوی بازداشت شده در اردیبهشت ماه گذشته نیز دقیقاً برای سازماندهی و آموزش و پیوند دادن سندیکاها و تشکلات صنفی معارض و سازمان‌های غیردولتی به یکدیگر وارد ایران شده بودند که هر دو عنصر دستگیر و در همان مقطع، اطلاع‌رسانی محدودی پیرامون آن‌ها صورت گرفت. اکنون و با عنایت به حوادث اخیر، ظرف روزهای آینده اطلاع‌رسانی مشروحی در این مورد صورت خواهد گرفت.
ب) طرح انفجار یک مرکز حساس صنعتی در دو ماه گذشته - موضوع اطلاعیه‌های مورخ اول و پنجم مرداد ماه – بخشی از تمهیدات پیش از توطئه بزرگ اغتشاش بود که در این مورد نیز، اطلاع‌رسانی محدودی صورت گرفت و مستند مشروح آن ظرف روزهای آتی منتشر خواهد شد.
ج) خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری با هدف سقوط آن‌ها که با عنایات الهی خنثی شد.
د) طبق اطلاع موثق، مقامات اطلاعاتی آمریکا از آغاز اغتشاشات خیابانی دستورالعمل مشروحی به کارگزاران خویش و عواملِ شاغل در رسانه‌های فارسی زبان آمریکایی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала