آمریکا در تدارک ایجاد یک مرکز فرماندهی در آلمان برای مدیریت پشتیبانی از اوکراین است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteساختمان پنتاگون
ساختمان پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابعی در محافل نظامی و دولتی می نویسد، وزارت دفاع آمریکا در حال انجام تدارکات برای استقرار یک مرکز فرماندهی در آلمان برای نظارت و مدیریت اقدامات در راستای حمایت از اوکراین از سوی مقامات آمریکایی و متحدان اتحادیه اروپا و ناتو است.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره آمده است:" مطابق با اظهارات مقامات رسمی در مورد هدف بلندمدت دولت جو بایدن برای حمایت از اوکراین، پنتاگون در حال آماده شدن برای نظارت دقیق بر نحوه آموزش و تدارکات ارتش اوکراین توسط ایالات متحده ـمریکا و متحدانش است".
خاطرنشان می شود که این طرح توسط کریستوفر کاولی، رئیس فرماندهی اروپایی ارتش ایالات متحده آمریکا و فرمانده کل نیروهای مسلح مشترک ناتو در اروپا ارائه شده است. بر اساس این طرح، مرکز جدید "تحت فرماندهی یگانه و واحد" یک ژنرال آمریکایی خواهد بود که مستقیماً به کاولی گزارش می دهد.
در مجموع، در چارچوب این ماموریت برنامه ریزی شده که حدود 300 نفر در ستاد اروپایی ارتش ایالات متحده در ویسبادن مستقر شوند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
پوتین: غرب می خواهد تا یک قتل عام خونین در کشورهای مستقل مشترک المنافع ایجاد کند
به گفته این نشریه، تصمیم نهایی در مورد ایجاد یک واحد جدید باید در هفته های آینده گرفته شود، اما کاخ سفید و پنتاگون قبلا از رویکرد ژنرال کاولی حمایت کرده اند.
منابع روزنامه نیویورک تایمز می گویند: فرماندهی جدید نشان می دهد که ایالات متحده پیش بینی می کند که تهدید روسیه علیه اوکراین و کشورهای همسایه برای سال های طولانی ادامه خواهد داشت.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور فدراسیون روسیه، هدف نهایی عملیات نظامی ویژه، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала