گزارش و تحلیل

نارضایتی آمریکا، یعنی ایران به هدف زده

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / نارضایتی آمریکا، یعنی ایران به هدف زده
نارضایتی آمریکا، یعنی ایران به هدف زده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
هفته گذشته برخی گروه های تجزیه طلب و تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق تلاش کردند با سوء استفاده از نابسامانی هایی داخلی ایران با ورود به خاک ایران شهروندان کرد ایرانی را وادار به همکاری با خود کنند تا بلکه بتوانند در مناطق کرد نشین ایران کاری از پیش ببرند.
طبق برخی گزارش های منتشر شده تعداد زیادی از اعمال تروریستی که طی یکی دو سال اخیر درون خاک ایران انجام شده نیز توسط گروه های تروریستی که در این اقلیم مستقر هستند انجام شده و یا اینکه تروریست ها پس از انجام عملیات خود به این اقلیم پناه برده اند.
طبق گزارش های مستند که ظاهرا ایرانی ها در یک گزارش چند صد صفحه ای در اختیار دولت عراق ودولت اقلیم کردستان قرار داده قرار داده اند که نشان می دهد اقلیم کردستان امروزه به جولانگاه سازمان های اطلاعاتی دشمن با ایران تبدیل شده و خوب بحث هدف قرار دادن پایگاه موساد در اربیل خود نیز گواه این جریان می باشد.
از چند ماه پیش ایران مذاکراتی را با دولت عراق و دولت اقلیم کردستان راه انداخته تا اینها خودشان دست به کار شود و ایران مجبور نشود که وارد عمل شود، اما اینها نبود یک دولت همه شمول مرکزی در بغداد را بهانه عدم برخورد با حضور روز افزون تروریست ها در این منطقه کرده بودند.
اما ظاهرا اینبار این گروه ها پا فراتر از گلیم خود گذاشته و از حسن نیت ایران در رعایت مقررات همجواری با عراق سوء استفاده کرده اند و تصور کردند که می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به همین دلیل هم دیگر صبر ایران نیز سر آمده و تصمیم گرفته که یا همه پایگاه های اینها را با خاک یکسان کند و کلا موجودیت اینها را محو کند یا اینکه دولت عراق ودولت اقلیم کردستان ورود کنند و اینها را خلع سلاح کند و تضمین دهد که دیگر اینها نزدیک مرزهای ایران نخواهند شد.
 شلیک موشک‌های بالستیک سپاه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
گزارش تلویزیون ایران از عملیات سپاه پاسداران در شمال اقلیم کردستان عراق + فیلم
طبق آنچه از برخی دوستان مطلع از این ماجرا شنیده ام ایران اینبار تصمیم گرفته تا زمانی که به نتیجه مطلوب نرسد به عملیات خود ادامه دهد.
البته حضور گروه های تروریستی در اقلیم کردستان عراق فقط محدود به تهدید برای ایران نیست و مشاهده کرده ایم که گروه هایی که تهدید امنیتی برای دیگر کشور همجوار یعنی ترکیه نیز به حساب می آیند در این منطقه حضور فعال دارند و به این ترتیب می توان گفت امروزه اقلیم کردستان عراق به مقر تروریست هایی که کشورهای همجوار را تهدید می کنند تبدیل شده.
آنهایی که در زمینه مسایل مرتبط با حضور گروه های تروریستی در عراق تحقیق کرده اند به خوبی می دانند که آمریکا زمینه حضور داعش در عراق و سوریه را فراهم کرد تا بهانه ای برای حضور خود شود اما در زمینه گروه های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم کردستان باید گفت که امروزه آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رسما از اینها حمایت می کنند و رسما مجامع امنیتی و اطلاعاتی آنها آنجا مستقر هستند تا هم حمایت مالی هم لژستیکی و هم امنیتی برای اینها را فراهم کنند.
البته ماجرا فقط به گروه های کرد محصور نیست و ظاهرا آمریکایی ها و اسرائیلیها زیر چتر گروه های کرد عناصر تروریست دیگر غیر کرد را نیز در این منطقه مستقر کرده اند تا دست به اعمال تروریستی بر علیه ایران بزنند.
واکنش و اعتراض آمریکایی ها به عملیات ایران بر علیه این گروه ها و اقدام آمریکایی ها در هدف قرار دادن یک پهباد ایرانی نیز نشان می دهد که اینها مورد حمایت آمریکا می باشند وآمریکایی ها به شدت از این جریان نا راضی می باشند.
به هر حال همین که آمریکایی ها ناراضی هستند یعنی ایران مسیر درستی را انتخاب کرده وتوانسته اهداف دقیقی را هدف قرار دهد که آمریکایی ها اینقدر صدایشان در آمده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала