گزارش و تحلیل

فاکس نیوز: انفجار خطوط لوله گاز یک عمل تروریستی است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Строительство газопровода "Северный поток-2"
Строительство газопровода Северный поток-2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
اشتراک
تاکر کارلسون در مورد عواقب فاجعه بار انفجار در خطوط نورد استریم هشدار داد.
اسپوتنیک با استناد به فاکس نیوز: یک فاجعه زیست محیطی در نزدیکی سواحل دانمارک در حال رخ دادن است. خطوط لوله عظیم نورد استریم 1 و نورد استریم 2 روسیه آسیب دیده اند. عکس های هوایی حباب سمی به قطر یک کیلومتر را نشان می دهد. حیوانات دریایی بی شماری در حال مرگ هستند. و یک چیز دیگر: جو در حال آسیب است، و اما پرزیدنت بایدن از تکرار اینکه متان یک عامل کلیدی در گرم شدن کره زمین است و گاز طبیعی به میزان 90 درصد متان است خسته نمی شود.
ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، بیانیه مربوطه را بیان کرد: ما به وضوح می بینیم که این یک اقدام خرابکارانه است. این یک عمل تروریستی است. بله، می بینیم. سوال این است که چه کسی پشت آن قرار دارد. مظنون اصلی، بدون شک، همان کسی است که تورم را بر سر ایالات متحده ریخته و انتخابات 2016 را از هیلاری کلینتون "دزدیده"، یعنی ولادیمیر پوتین. واشنگتن پست هم اینک اعلام کرده است که پوتین اکنون از خطوط لوله به عنوان سلاح استفاده می کند. و باب رِی، نماینده کانادا در سازمان ملل، پوتین را به استفاده از آلودگی محیط زیست به عنوان یک سلاح متهم کرد.
زلزله شناسان سوئدی: وضعیت اضطراری در نورد استریم مرتبط به انفجار است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
زلزله شناسان سوئدی: وضعیت اضطراری در نورد استریم مرتبط به انفجار است
کاربران توییتر از آنها حمایت کردند: "پوتین در همه چیز مقصر است!" اما فقط کسانی که فعالیت ذهنی آنها فعال نشده باشد به این گفته ها باور کنند. به هر حال، ولادیمیر پوتین قطعا احمق نیست. اگر شما به جای او بودید، آیا می خواستید خط لوله خود را تضعیف کنید؟ هرگز، زیرا خطوط لوله گاز منبع اصلی قدرت، ثروت و اهرم تاثیرگذاری شما بر کشورهای دیگر است. درگیری مسلحانه جریان دارد و شما بدون استثنا به همه اهرم ها و ابزار نیاز دارید. در چنین اوضاع و احوالی به سختی این اندیشه به ذهنتان خطور کند که در کار نورد استریم، نه اولی و نه دومی، اختلال ایجاد کنید.
حتی آنتونی بلینکن کند هوش معروف گفت که اقدام خرابکارانه علیه نورد استریم "به وضوح به نفع هیچ کس نیست." درست است، اما فقط به نصف. البته انفجار خط لوله هیچ کمکی به ولادیمیر پوتین نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که این گزینه توسط دیگران قابل بررسی نبود. بله، مورد توجه آنها قرار گرفت و آنها حتی آن را علنی اعلام کردند.
کمتر از سه هفته مانده به آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جو بایدن گفت: "اگر روسیه... نیروهایش از مرز اوکراین عبور کنند، آنگاه نورد استریم 2 وجود نخواهد داشت، ما به آن پایان خواهیم داد. .. من به شما قول می دهم، ما می توانیم این کار را انجام دهیم. و این را رئیس جمهور گفته است و هیچ یک از عبارات او را نمی توان تصادفی دانست.
تحلیلگر سیاسی روس از خرابکاری در نورد استریم و باج گیری های گازی می نویسد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2022
گزارش و تحلیل
تحلیلگر سیاسی روس از خرابکاری در نورد استریم و باج گیری های گازی می نویسد
منفجر کردن یک خط لوله در وسط دریای بالتیک یک اقدام غیرقابل تصور بی پروا است. اگر می خواهید جنگ هسته ای را شروع کنید، می توانید این کار را انجام دهید. اما این فقط جو بایدن نبود که این را پیشنهاد کرد. در ژانویه، ویکتوریا نولاند، معاون وزارت امور خارجه آمریکا، همین نظر را بیان کرد: "من امروز با شما صادق خواهم بود: اگر روسیه به هر طریقی به اوکراین حمله کند، نورد استریم 2 کار نخواهد کرد."
و اکنون پس از گذشت هشت ماه، گاز طبیعی وارد آب های دریای بالتیک و جو می شود. آیا دولت بایدن می توانست چنین اقدامی را انجام دهد؟ متحدان نزدیک کاخ سفید معتقدند که این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است. از این لحاظ، پست رئیس هیئت پارلمان اروپا برای روابط با ایالات متحده آمریکا، سیاستمدار لهستانی رادوسلاو سیکورسکی بسیار گویا است: "متشکرم، ایالات متحده آمریکا."
و ما می خواهیم دولت بایدن را به چنین جنایتی متهم کنیم. بالاخره ما در مورد یک حمله تروریستی صحبت می کنیم. با این وجود، ما موظفیم به اطلاع شما برسانیم که به طور کاملاً تصادفی، یک خط لوله گاز کاملاً جدید، "لوله بالتیک" (Baltic pipe) ، این روزها افتتاح شد و از راه آن گاز نروژی از طریق دانمارک به تقریباً همان مکان هایی که هر دو خط نورد استریم منتهی می شد - به لهستان و کشورهای همسایه آن جاری است. و همه چیز برای آن خوب پیش خواهد رفت، زیرا از این به بعد رقابت کمتری وجود خواهد داشت.
اما هر کنشی واکنشی دارد که از نظر قدرت برابر است و از لحاظ چگونگی - متضاد. جنگ هسته ای فورا رخ نخواهد داد، اما بروز پیامدها قطعی خواهد بود.
اگر آمریکا نورد استریم را منفجر کرد، چرا روسیه نباید کابل‌های اینترنت زیر آب را قطع کند؟ آن وقت چه خواهد شد؟ اگر بانک های لندن حداقل یک روز نتوانند با بانک های نیویورک تماس بگیرند چه اتفاقی می افتد؟ عواقب اقتصادی آن چه خواهد بود؟ آیا افراد پشت سر این کار، نابغه هایی مانند ویکتوریا نولاند، اصلا به عواقب آن فکر می کنند؟ شاید آنها مخصوصا در مورد آن فکر می کنند، و این امر کنه موضوع را توضیح می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала