رهبر جمهوری خلق دونتسک به اسپوتنیک: رویای گرامی ما به حقیقت پیوست اما تغییرات زیادی در پیش است

© Sputnik / Viktor Tolochkoنشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود
نشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک، در مورد نتایج همه پرسی، برنامه های پیوستن این جمهوری به روسیه و همچنین حفظ تماس با کشورهایی که قبلا استقلال دونتسک را به رسمیت شناخته بودند، صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رهبر جمهوری خلق دونتسک خاطرنشان ساخت تصمیم عملاً متفق القول مردم در مورد پیوستن به فدراسیون روسیه قابل انتظار می رفت: این همان چیزی است که ساکنان جمهوری خلق دونتسک از سال 2014 منتظر آن بودند. در نتیجه با وجود گلوله باران های بی وقفه، روحیه ساکنان این جمهوری بسیار شاد و خوب است.
دنیس پوشیلین گفت: "99.23٪ از مردم به پیوستن جمهوری خلق دونتسک به فدراسیون روسیه رای دادند. این نتیجه قابل انتظار بود: ما طی مدت طولانی هشت سال و نیم تلاش می کردیم این روز را نزدیک کنیم و قاطعانه از سرزمین خود در برابر رژیم جنایتکار اوکراین دفاع کرده و از حق ما برای روسی بودن دفاع می نمودیم. رویای گرامی ما به حقیقت پیوسته و عدالت پیروز شده است."
اکنون تصمیم ساکنان جمهوری خلق دونتسک باید در سطح قانونگذاری در مسکو ثبت شود: دقیقاً برای همین است که دنیس پوشیلین اکنون به پایتخت روسیه می رود. وی خاطرنشان کرد:
"اراده مردم جمهوری خلق دونتسک در پروتکل نهایی کمیسیون مرکزی انتخابات منعکس شده است. من با این سند عازم مسکو شدم تا بخش قانونی پیوستن جمهوری ما به روسیه را تنظیم کنم.
نتایج همه پرسی در لوهانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپوروژیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نتایج همه پرسی در جمهوری های خلق لوهانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپوروژیا + داده نمایی
پس از انجام مراحل لازم، دونتسک به یکی از عناصر روسیه تبدیل خواهد شد. در عین حال، رهبر جمهوری خلق دونتسک تاکید کرد که دونباس، علیرغم تغییر در وضعیت این سرزمین، به هیچ وجه قرار نیست تماس با کشورهایی را که استقلال آن را در تابستان به رسمیت شناخته اند، قطع کند.
پوشیلین افزود "البته، پس از این رویداد قابل انتظار، تغییرات زیادی در انتظار ما است، این امر بر روی سیاست خارجی نیز تأثیر خواهد گذاشت. ما به عنوان عضو فدراسیون روسیه، به سمت گیری توسعه روابط دیپلماتیک میهن بزرگمان پایبند خواهیم بود. و بر اساس این، من متقاعد شده‌ام که ما روابط گرم و متقابل سودمندی را با کشورهایی که از حمایت ما در مواقع دشوار ترسی نداشتند و حاکمیت دولتی جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناختند، حفظ خواهیم کرد."
یکی از شرکای خارجی کلیدی جمهوری دموکراتیک خلق سوریه، سوریه بوده و خواهد ماند، که یکی از اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری را به رسمیت شناخت.
وی ادامه داد: ما با چنین کشورهایی از جمله سوریه به توافقات حاصله عمل خواهیم کرد. ما حق داشتن روابط اقتصادی خارجی را به عنوان منطقه تابع فدراسیون روسیه حفظ خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала