ژاپن به دلیل بازداشت کنسول خود خواستار عذرخواهی رسمی روسیه شد

© Pool / Aris Messinisژاپن به دلیل بازداشت کنسول خود خواستار عذرخواهی رسمی روسیه شد
ژاپن به دلیل بازداشت کنسول خود خواستار عذرخواهی رسمی روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
اشتراک
وزارت خارجه ژاپن در اعتراض به سفیر روسیه در این کشور خواستار عذرخواهی رسمی به خاطر بازداشت کنسول شد.
به گزارش اسپوتنیک، یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن اطلاع داد که میخائیل گالوزین سفیر روسیه در توکیو به وزارت امور خارجه ژاپن احضار شد و پس از گزارش هایی مبنی بر بازداشت موتوکی تاتسونوری کنسول در ولادی وستوک به دلیل جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده، آنها خواستار "عذرخواهی رسمی" از وی شدند. Abema News در این خصوص اطلاع داد.
هایاشی گفت: در واکنش به وضعیت کنونی، موری معاون وزیر امور خارجه ، امروز میخائیل گالوزین سفیر روسیه در ژاپن را به وزارت امور خارجه احضار کرد و با اعتراض شدید به وی خواستار عذرخواهی رسمی روسیه و همچنین اتخاذ تدابیر شد تا از تکرار چنین وضعیتی جلوگیری شود. ما از طرف روسی می خواهیم که این اعتراض و خواسته های ما را جدی بگیرد.
به گفته وی، "هیچ مدرکی دال بر انجام فعالیت های غیرقانونی توسط کنسول وجود ندارد."
در همان زمان، هایاشی ابراز عقیده کرد که اقدامات افسران مجری قانون روسیه در هنگام بازداشت یکی از اعضای هیئت دیپلماتیک ژاپن "با هنجارهای کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی و مفاد توافق بین اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن مطابقت نداشت.
روز گذشته سرویس امنیت فدرال اعلام کرد که تاتسونوری در هنگام دریافت اطلاعاتی با انتشار محدود در مورد جنبه‌های فعلی همکاری روسیه با یکی از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و همچنین تأثیر سیاست تحریم‌های غرب بر وضعیت اقتصادی منطقه پریمورسکی بازداشت شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала