امیرعبداللهیان: ارسال سلاح از ایران به اوکراین یا روسیه اشتباه است

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال تحویل پهپادها به روسیه، گفت که تهران از هیچ یک از طرف‌های درگیر در اوکراین حمایت نمی‌کند و ارسال سلاح به کی یف یا مسکو را اشتباه می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، عبداللهیان در مصاحبه با نشریه اینترنتی المانیتور مستقر در آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد ادعای عرضه پهپاد به روسیه گفت: ما با روسیه قرارداد همکاری دفاعی داریم. اما ما از هیچ یک از طرف های جنگ اوکراین حمایت نمی کنیم که منجر به ادامه آن می شود.ما قاطعانه با هر جنگی چه در اوکراین، چه در یمن و چه در فلسطین مخالفیم. و ما همچنین در تلاش برای دستیابی به صلح و آتش بس در اوکراین مشارکت داشته ایم. ما معتقدیم ارسال تسلیحات به اوکراین و روسیه برای هر یک از طرفین اشتباه است. و ما به ترویج گفتگوهای سیاسی و پایان دادن به این بحران از طریق مذاکرات سیاسی ادامه خواهیم داد.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور دروغین در رسانه های آمریکایی مطرح شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در واکنش به انتشار روزنامه واشنگتن‌پست درباره عرضه پهپادهای ایرانی به فدراسیون روسیه، گفت: این نشریه اخیراً مطالب زیادی را منتشر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала