گزارش و تحلیل

آیا اروپایی ها بخواهند هزینه بحران اوکراین را پرداخت کنند؟

© Sputnikآیا اروپایی ها بخواهند هزینه بحران اوکراین را پرداخت کنند؟
آیا اروپایی ها بخواهند هزینه بحران اوکراین را پرداخت کنند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
اشتراک
گلوبال تایمز: اتحادیه اروپا با چشم‌انداز تاریک صنعت‌ زدایی روبرو شده است.
اسپوتنیک به نقل از نشریه چینی گلوبال تایمز: این روزها خطر صنعت زدایی در اروپا به شدت مورد بحث قرار گرفته است. و این کار برای کشورهای غربی تازگی ندارد. به چند دلیل عینی، شرکت های صنعتی از دهه 1970 اروپا و ایالات متحده را ترک کردند. موج جدید صنعت ‌زدایی تنها به دلیل افزایش قیمت انرژی و تورم وارد شده از خارج ایجاد می‌شود.
افزایش سهم بخش غیر مولد اقتصاد، از جمله خدمات مالی و بخش خدمات، یک روند عمومی در جهان غرب طی دهه‌ های گذشته بوده است. علاوه بر این، "مهاجرت" شرکت های تولیدی از کشورهای توسعه یافته توسط جهانی شدن و افزایش هزینه های تولید تحریک می شود.
در آغاز قرن بیست و یکم، بسیاری در اروپا برای خود هدف صنعتی سازی مجدد را قرار دادند. اما درگیری روسیه و اوکراین باعث افزایش شدید قیمت برق و گاز شد. اعضای اتحادیه صنعتی اروپا یورومتو Eurometaux در رابطه با تشدید بحران انرژی نامه ای سرگشاده به رهبران اتحادیه اروپا از جمله اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ارسال کردند. آنها بحران انرژی را یک "تهدید وجودی" برای صنعت خواندند و از اتحادیه اروپا و رهبران اتحادیه اروپا خواستند تا "اقدام فوری برای حفظ صنایع استراتژیک انرژی بر و جلوگیری از از دست دادن دائمی مشاغل انجام دهند."
پوتین: غلات اوکراین از کنار کشورهای فقیر می گذرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
پوتین: غلات اوکراین از کنار کشورهای فقیر می گذرد
افزایش قیمت ها منجر به کمبود مواد اولیه صنعتی از جمله فلزات می شود. کاهش سودآوری همراه با افزایش شدید قیمت انرژی و همچنین افزایش قیمت واردات به دلیل کاهش ارزش یورو، آبستن مشکلاتی برای بنگاه ها و به طور کلی تولید صنعتی است.
البته، اهداف رادیکال گذار به انرژی، از جمله حذف تدریجی انرژی هسته ای، در افزایش کمبود انرژی اروپا نقش داشته است. اما بحران اوکراین وضعیت را به شدت بدتر کرده است و در نتیجه برخی از کشورهای اروپایی مجبور شدند به زغال سنگ روی آورند یا عمر برخی از نیروگاه های هسته ای را افزایش دهند. همه اینها اروپاییان را از اجرای اهداف انرژی که قبلاً توسط اروپا اعلام شده بود دور می کند. تشدید بحران انرژی در اروپا نیز با ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا درست قبل از شروع درگیری روسیه و اوکراین در مورد قراردادهای بلندمدت واردات گاز طبیعی تسهیل شد.
وانگ شو، استاد دانشکده روابط بین الملل دانشگاه مطالعات خارجی پکن، در این باره صحبت کرد.
آلمان لوکوموتیو اقتصاد اروپا است. پروفسور وانگ معتقد است که اگر اقتصاد آلمان کند شود، کل منطقه یورو را تحت تاثیر قرار خواهد داد و یک رکود فنی در سال آینده آغاز خواهد شد.
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به برتری رئیس ستاد کل روسیه اعتراف کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به برتری رئیس ستاد کل روسیه اعتراف کرد
چیز دیگری حتی بدتر است. افزایش قیمت برق، بنزین و نفت کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور به ارائه یارانه خواهد کرد. اما پول را از کجا باید تهیه کرد؟ سخت تر کردن سیاست های پولی توسط بانک مرکزی اروپا در واکنش به افزایش تورم به تخصیص یارانه های بزرگ کمک نمی کند. درگیری طولانی و در حال تشدید روسیه و اوکراین بحران انرژی را تشدید می کند و این کار اروپا را در فضای بسیار محدودی برای مانور قرار می دهد.
علاوه بر این، اروپا نمی تواند بر حل و فصل مناقشه در اوکراین تأثیر بگذارد، اگرچه طرف مهمی درگیر بحران است. البته آمریکا سیاست اقتصادی و پولی خود را با اروپا هماهنگ خواهد کرد، زیرا بیم آن می ‌رود که این درگیری موجب بی ‌ثباتی در بازارهای جهانی شود و این امر بر منافع آن تأثیر می گذارد.
با این وجود، در حال حاضر، فدرال رزرو آمریکا بار بحران اقتصادی داخلی را بر دوش دیگر کشورها می اندازد. ظاهراً هدف سیاست آمریکا سوق دادن عمدی جهان به سمت بحران است. با ترویج صنعت ‌زدایی اروپا، ایالات متحده سود می ‌برد: شرکت‌های اروپایی که از قاره خارج می ‌شوند، ایالات متحده را ترجیح می‌ دهند.
اما بعید است اروپایی ها بخواهند هزینه درگیری روسیه و اوکراین را که توسط آمریکا تحریک شده، پرداخت کنند. آنها هیچ احتیاجی به چنین چشم اندازی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала