گزارش و تحلیل

چرا آمریکایی ها به ایرانی ها پیغام دادند؟

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران و آمریکا
ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
اشتراک
این پیغام آمریکایی ها زمانی برای ایران ارسال شده که ما مشاهده می کنیم خیابان های برخی شهرهای ایران شلوغ شده و آمریکایی ها علنا اظهار می دارند می خواهند از شورش های خیابانی در ایران حمایت کنند.
در حالی که صحبت های متعدد از اینکه باب گفتگوهای وین دیگر بسته شده، و اینکه ایران آخرین فرصت خود را از دست داده و... توسط آمریکایی ها و اروپایی ها مطرح می شد به یکباره شنیدیم که آنها برای ایران پیغام و پسغام فرستاده اند که با حسن نیت حاضر به بازگشت به گفتگوها هستند.
این پیغام آمریکایی ها زمانی برای ایران ارسال شده که ما مشاهده می کنیم خیابان های برخی شهرهای ایران شلوغ شده و آمریکایی ها علنا اظهار می دارند می خواهند از شورش های خیابانی در ایران حمایت کنند.
البته حمایت ظاهری آنها این بوده که ماهواره های ایلان ماسک سیستم اینترنتی استارلینک را برای ایران فعال کنند ولی خوب آنهایی که فنی می باشند به خوبی می دانند این طرح حد اقل فعلا امکان پذیر نمی باشد چون تجهیزات لازم وجود ندارد و به قول معروف این بحث یک شانتاژ تبلیغاتی رسانه ای توخالی بیش نیست.
عملا هم آمریکایی ها از طریق عوامل خود، مخصوصا رسانه ای، تلاش داشتند که ایران را به آتش بکشند و کاری کنند که خون تعداد زیادی مردم بی گناه در ایران ریخته شود.
اینکه رسانه های وابسته به آنها درحال آموزش و تشویق برخی به خشونت هستند خود گواه این ماجرا است.
عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2022
انتقاد امیرعبداللهیان از رویکرد مداخله گرانه آمریکا در همراهی با آشوب‌گران
شعار اینکه "ما مخالف خشونت هستیم" را فقط برای ناشی ها مطرح می کنند، تشویق به کشتن پلیس و تخریب اموال عمومی و... همه اش تشویق به ترور وخشونت است.
هر کارشناسی به خوبی می داند قطعا اگر آمریکایی ها اطمینان داشتند که شورش های خیابانی ممکن است در ایران به نتیجه ای برسد به هیچ وجه اقدام به ارسال پیغام و پسغام نمی نمودند ومنتظر می ماندند تا ببینند در خیابان های ایران چه می شود.
این مساله فقط درباره آمریکا صدق نمی کند بلکه حتی درباره اروپایی ها نیز صدق می کند.
سفارت های اروپایی و جاسوسان آنها در ایران حضور دارند و به خوبی همه اتفاقات را رصد می کنند و قطعا آنها به این نتیجه رسیده اند که آنچه آنها امیدوار بودند رخ نخواهد داد و بهتر است هر چه زودتر با ایران به توافقی برسند.
احتمالا به زودی نیز سازمان بین المللی انرژی هسته ای و سازمان انرژی هسته ای ایران در ژنو به توافقی دست یابند تا گره مربوط به اتهامات آژانس به ایران باز شود.
فقط می ماند بحث تضمین های آمریکا که فعلا معلوم نیست بنا است که آمریکایی ها برای تضمین انجام تعهدات خود بنا است چه کار کنند.
اتحادیه اروپا ایران را بی ثبات سازی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اتحادیه اروپا ایران را به بی ثبات سازی متهم کرد
طی چند هفته پیش اروپایی ها و چند کشور عربی تلاش های مذبوحانه ای انجام دادند تا گره آژانس را رفع کنند و حالا باید دید آیا آمریکایی ها حاضر هستند قدمی در ارائه تضمین ها بردارند یا اینکه باز هم در لحظه آخر دبه خواهند کرد.
بر کسی پوشیده نیست که امروزه آمریکایی ها هیچ تمایلی ندارند که مشکل مردم اروپا حل شود چون شرکت های نفتی و تسلیحاتی آنها در حال بهره بری نهایی از بحران اروپا می باشند و چپ و راست درحال دوشیدن اموال اروپایی ها هستند.
نباید فراموش کرد که هر چه باشد اتحادیه اروپا یک رقیب اقتصادی برای آمریکا به حساب می آید و علیرغم اینکه به صورت ظاهری آمریکا خود را متحد و دوست اروپایی ها معرفی می کند اما واقعیت با آنچه می گویند بسیار متفاوت است.
تصور کنید که آمریکایی ها با آنهایی که مدعی دوستی هستند اینگونه رفتار می کنند چه رسد به رفتار با دیگران.
امروزه آنها در پیغام های خود تعداد زیادی وعده های کلامی به ایرانی ها داده اند، منطقی به نظر نمی آید که ایران بخواهد این وعده های کلامی آمریکایی ها را بپذیرند در حالی که سابقه آمریکایی ها حتی در اجرای وعده های مکتوبشان هم خراب است.
به این دلیل می توان گفت اگر آمریکایی ها خواهان رسیدن به توافقی در وین هستند باید هرچه سریعتر راهکاری برای ارائه تضمین های لازم و قابل قبول به ایرانی ها باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала