اعتراض روسیه نسبت به فعالیت های کارمند کنسولگری ژاپن

© Sputnik / Dmitry Astakhovاعتراض روسیه نسبت به فعالیت های کارمند کنسولگری ژاپن
اعتراض روسیه نسبت به فعالیت های کارمند کنسولگری ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه به ژاپن به دلیل فعالیت یکی از کارمندان سرکنسولگری این کشور در ولادی وستوک اعتراض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به ژاپن در رابطه با فعالیت‌های موتوکی تاتسونوری، کارمند سرکنسولگری در ولادی وستوک، اعتراض کرده است و او را عنصر نامطلوب می داند و باید ظرف دو شبانه روز فدراسیون روسیه را ترک کند.
بر اساس پیامی در وب سایت وزارت روسیه: "در 26 سپتامبر، مشاور سفارت ژاپن در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و به او اطلاع داده شد که کنسول سرکنسولگری ژاپن در ولادی وستوک به دلیل فعالیت های ناسازگار با وضعیت یک افسر کنسولی، عنصر نامطلوب اعلام شده است. و برای منافع امنیتی روسیه مضر است و باید ظرف 48 ساعت فدراسیون روسیه را ترک کند".
وزارت امور خارجه روسیه افزود: اعتراض شدیدی به طرف ژاپنی در رابطه با اقدامات یکی از کارکنان سرکنسولگری اعلام شد و یادداشتی از محتوای مربوطه تحویل داده شد.
پیش از این، "اف اس بی"، سازمان امنیت فدرال فدراسیون روسیه گزارش داده بود که کنسول ژاپن در ولادی وستوک در رابطه با فعالیت های خود عنصر نامطلوب اعلام شده است. او در حین دریافت اطلاعات در مورد تأثیر تحریم ها بر وضعیت پریموریه دستگیر شد. موتوکی تاتسونوری، کنسول بازداشت شده سرکنسولگری ژاپن در ولادی وستوک، به نقض قوانین روسیه اعتراف کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала